مشکلات صفحه نمایش لمسی، گوشی های آیفون ۶ و ۶ پلاس را تحت تاثیر قرار داده است - تکفارس 
مشکلات صفحه نمایش لمسی، گوشی های آیفون ۶ و ۶ پلاس را تحت تاثیر قرار داده است - تکفارس 

مشکلات صفحه نمایش لمسی، گوشی های آیفون ۶ و ۶ پلاس را تحت تاثیر قرار داده است

سعید مزارعی
۳ شهریور ۱۳۹۵ - 16:54
مشکلات صفحه نمایش لمسی، گوشی های آیفون ۶ و ۶ پلاس را تحت تاثیر قرار داده است - تکفارس 

به گفته ی وبسایت تعمیر گوشی های هوشمند iFixit گوشی های قدیمی اپل یعنی آیفون های ۶ و ۶ پلاس با یک مشکل بزرگ روبه رو هستند که شرکت اپل علارغم آگاهی، از قبول مسئولیت آن شانه خالی کرده است. شما در صفحه ی پشتیبانی کمپانی اپل تعداد بسیار زیادی از شکایات را در باره ی مشکل صفحه نمایش گوشی های این کاربران و اینکه یک نوار خاکستری عمودی در بالای گوشی آن ها پدیدار می شود را می توانید مشاهده کنید.

این مشکل از طرف تعمیرکاران وبسایت iFixit “بیماری صفحه لمسی” نامیده شده است و بسیاری از تعمیرکاران مستقل این مشکل را در آیفون های سال ۲۰۱۵ مشاهده کرده اند. بسیاری از تعمیرکاران در سراسر آمریکا اظهار داشته اند که تا کنون تعداد بسیار زیادی از آیفون های سال ۲۰۱۵ که این مشکل را داشته اند به فروشگاه های آن ها آورده شده اند. یکی از این تعمیرکاران به نام Jason Villmer که یک فروشگاه تعمیرات صفحه نمایش به نام STS Telecom دارد می گوید که هر هفته تعداد بیشتری از این گوشی ها که با این مشکل رو به رو هستند به فروشگاه او آورده می شوند. او می گوید ” این مشکل آنقدر گسترده شده است که من احساس می کنم که همه ی گوشی های آیفون ۶ و ۶ پلاس این مشکل را دارند اما مانند یک بمب فقط بستگی دارد چه زمانی فعال شود.”

در حالی که کارمندان اپل از وجود این مشکل آگاه هستند، تعدادی از آن ها به صاحبان دستگاه های آسیب دیده گفته اند که کمپانی اپل این مشکل صفحه نمایش را به عنوان یک مسئله قابل رسیدگی تلقی نمی کند و اگر گارانتی گوشی شما باقی مانده باشد اپل گوشی شما را تعمیر خواهد کرد در غیر این صورت تنها گزینه ی پیش روی شما خریدن یک گوشی جدید است.

“این مشکل به طور مسخره ای تا این سطح گسترده شده است و اپل باید برای این موضوع گارانتی تعمیر رایگان در اختیار مشتریان خود قرار دهد. اگر شما دارای یک گوشی آیفون ۶ پلاس هستید و تاکنون با این مشکل رو به رو نشده اید در این صورت من فکر می کنم که احتمال اینکه با این مشکل در گوشی خود رو به رو شوید بسیار زیاد است.” Michael Huie متخصص تعمیر.

تاباندن گوشی یا فشار به صفحه نمایش آن باعث می شود این مشکل برای مدت کوتاهی بر طرف شود، اما این مشکل با قدرت بیشتر و پوشش دادن مقدار بیشتری از صفحه نمایش با رنگ خاکستری بر می گردد. صفحه نمایش گوشی بد تر و بدتر می شود تا زمانی که دیگر کاملا از کار می افتد. تغییر صفحه نمایش نیز این مشکل را موقتا حل می کند و نوار خاکستری پس از مدتی دوباره بر روی صفحه نمایش جدید ظاهر می شود.

کارشناسان تعمیر اعتقاد دارند این مشکل از چیپ های کنترلی صفحه نمایش است که بر روی مادربورد در داخل گوشی قرار داده شده است. شما به دلیل اینکه نابغه های اپل کار بر روی مادربورد را آموزش ندیده اند با این مشکل رو به رو می شوید و بردن گوشی به نمایندگی های اپل وقت تلف کردن است.

دو تئوری توسط تعمیرکاران متخصص برای این مشکل مطرح می شود. یکی از این تئوری ها این است که چیپ آی سی لمسی U2402 Meson معیوب تولید شده است و احتمال دیگر این است که خم شدن گوشی این مشکل را به وجود می آید. وقتی گوشی به طور طبیعی خم می شود، لحیم کاری بر روی مادربورد شروع به از بین رفتن و قطع ارتباط با برد می کند. این کار مانع از تبدیل درست لمس ها به سیگنال های مورد نیاز برای کار صفحه نمایش می شود.

اغلب کارهایی که دارندگان گوشی های آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس می توانند برای رفع این مشکل انجام دهند هزینه ی بسیار بالایی دارد. خریدن یک گوشی جدید و یا تعویض مادربورد از گزینه های پرهزینه است. تعویض چیپ های آی سی به مراتب ارزان تر است. توصیه های وبسایت iFixit بسیار واضح است. آن ها می گویند که اگر گوشی شما هنوز مشمول گارانتی می شود، از آن استفاده کنید، اما اگر مدت گارانتی گوشی شما به پایان رسیده است به یک مرکر تعمیر مراجعه کنید تا دو چیپ آی سی شما را تعویض کنند. این کار از خرید یک آیفون جدید بسیار ارزانتر تمام می شود. البته برخی از تعمیرکاران مادربورد شما را تقویت می کنند تا مانع از خم شدن گوشی شود.

منبع : phoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید