به نظر می رسد حفظ حریم خصوصی در این روز ها بی معنی شده باشد، اما شرکت HP توانسته نوعی صفحه نمایشی تولید کند که دیگر افراد در کنار شما قادر به دیدن محتوای درون لپ تاپ و یا گوشی تلفن شما نباشند. برای کسب اطلاعات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

این شرکت با همکاری شرکت ۳M توانسته نمایشگر های محافظ حریم خصوصی بسازد که با آنچه که این شرکت “هک تصویری” می خواند مبارزه کند. به بیان دیگر همان هایی که از بالای سرتان به لپ تاپ شما نگاه می کنند. صفحه نمایش Sure View در ماه سپتامبر امسال برای مدل های لمسی لپ تاپ های Elitebook 840 و ۱۰۴۰ این شرکت موجود خواهند بود و مدل های غیر لمسی نیز در ماه اکتبر به همراه این صفحه نمایش عرضه خواهند شد. به نظر می رسد که این کار بسیار کارآمد و مفید باشد.

صفحه نمایش Sure View نیاز به فیلتر جداگانه ی محافظت زا حریم خصوصی را از بین می برد، که این فیلتر ها بسیار اذیت کننده و سنگین بودند. بع لاوه، فیلتر های محافط حریم خصوصی قیمتی بین ۳۰ تا ۸۰ دلار داشتند و اگر هم خراب می شدند باید دوباره با پرداخت قیمت آن، یکی دیگر را خریداری می کردید. بنابراین می توان فایده ی این جایگذاری را به راحتی فهمید.

اچ پی همچنین فعال کردن حالت محافظ حریم خصوصی را نیز بسیار راحت کرده است. تنها کاری که برای فعال کردن این حالت وجود دارد این است که کلید های Fn + G12 را بگیرید تا این حالت را روشن و یا خاموش کنید. در دمو هایی که اچ پی منتشر ساخته، این ویژگی به خوبی کار می کند و زمانی که بیش از ۱۰ درجه منحرف می شوید صفحه تار و کدر می گردد و هیچ چیزی درونش خوانا دیده نمی شود.تصورش آسان است که در آینده ای نه چندان دور، در مکان های عمومی مصرف مدیا بسیار بالا خواهد بود و به همین خاطر است که صفحه ی نمایش Sure View موارد مصارف بالا و بسیاری خواهد داشت. این صفحع نمایش برای افرادی که کار های تجاری می کنند بسیار مفید خواهد بود، چون که با اطلاعات حساس مالی و یا اطلاعات طبقه بندی شده ی خاصی مواجه هستند و باید که هیچ کسی از آن ها با خبر نباشد.

قیمت نهایی این محصول هنوز مشخص نشده است. در مدل های بالا رده ی نوت بوک های ۸۴۰ و ۱۰۴۰ که شروع قیمتشان از ۱۲۴۹ دلار و ۱۴۴۹ دلار است، قیمت صفحه نمایش Sure View اصلا به چشم نمی آید. این صفحه نمایش در دیگر مدل ها می تواند حداکثر افزایش قیمتی برابر ۷۵ دلار را داشته باشد. پس اگر شما با اطلاعات حساسی در محیط اجتماع سر و کار دارید، بهتر است این نوت بوک های جدید را که در ماه سپتامبر عرضه می شود، تهیه کنید.

نظر شما درباره ی این صفحه نمایش خاص چیست؟ آیا شما هم علاقه ای به استفاده از آن دارید؟

منبع: Engadget