اپل در ساخت ثبت پتنتی برای جلوگیری از دزدی اثر انگشت است - تکفارس 
اپل در ساخت ثبت پتنتی برای جلوگیری از دزدی اثر انگشت است - تکفارس 

اپل در ساخت ثبت پتنتی برای جلوگیری از دزدی اثر انگشت است

علی سیف الهی
۵ شهریور ۱۳۹۵ - 12:35
اپل در ساخت ثبت پتنتی برای جلوگیری از دزدی اثر انگشت است - تکفارس 

اپل برای افزودن امنیت گوشی های خود بسیار در حال تلاش است. حال این شرکت در اقدامی جدید پتنتی را به ثبت رسانده است که جلوی دزدی اثر انگشت را می گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

اپل کار های بسیاری را برای جلوگیری از دزدیده شدن گوشی آیفون انجام داده است که قابلیت Find my iPhone یکی از همین قابلیت ها است و همچنین قابلیت کد گذاری در هنگامی که کد اشتباهی و یا اثر انگشت اشتباهی وارد می شود، گوشی را قفل می کند. هر چند این شرکت قصد افزایش هر چه بیشتر امنیت گوشی خود را دارد و اخیرا پتنت اپلیکیشنی را به ثبت رسانده است. این پتنت روشی است  که “ثبت اطلاعات بیومتریک کاربران غیر مجاز” نام دارد که شامل اثر انگشت ها، ویدئو و صدا می شود. این اطلاعات می تواند در گوشی ذخیره شود و یا به سرور ارسال شود و پلیس بتواند با استفاده از این اطلاعات دریابد که چه کسی گوشی شما را دزدیده است و فرد را پیدا کند.

کارکرد این سیستم بسیار ساده است. سنسور اثر انگشت Touch ID، دوربین جلو و میکروفون که در گوشی وجود دارند و می توانند بدون فرد خرابکار سوئیچ شوند. در یک طرح، این سیستم می تواند اطلاعات بیومتریک را پس از یک بار تلاش ناکام در ورود رمز عبور، ثبت کند در طرح دیگر، این سیستم می تواند اطلاعات را پس از ورود یک عدداز پیش تعیین شده و یا تلاش های بی نتیجه، ذخیره و ثبت کند. علاوه بر ثبت ویدئو، صدا و اثر انگشت می تواند اطلاعت قانونی نظیر مکان GPS را ارسال کند. (این پتنت اشاره ایبه آیفون و یا آیپد نکرده است اما این دو دستگاه تنها دستگاه هایی هستند که با سنسور های اثر انگشت هستند.)

این چنین قابلیتی خلا های قانونی بسیاری دارد و شرکت اپل نیز بهتر از هر شرکت دیگری می داند که ذخیره ی اطلاعات بدون اطلاع کاربر چه عواقبی در پی دارد و غیر قانونی است. و در حالی که فکر کردن درباره ی چنین پتنت هایی خنده دار است، تکنولوژی چنین چیز هایی را به ندرت به دنیای واقعی وارد می کند. با این همه اپل با استفاهد از این قابلیت می تواند دزدان را ردیابی کند و به شما اجازه می دهد تا بدون گشتن دنیا! گوشی خود را پیدا کرده و دزد ها را دستگیر کنید.

نظر شما درباره ی این پتنت اپ چیست؟

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید