Uber امسال نزدیک به ۱.۲ میلیارد دلار سرمایه از دست داده است - تکفارس 
Uber امسال نزدیک به ۱.۲ میلیارد دلار سرمایه از دست داده است - تکفارس 

Uber امسال نزدیک به ۱.۲ میلیارد دلار سرمایه از دست داده است

علی سیف الهی
۵ شهریور ۱۳۹۵ - 23:30
Uber امسال نزدیک به ۱.۲ میلیارد دلار سرمایه از دست داده است - تکفارس 

روز های سخت برای اوبر تمامی ندارند و با این که تجارت اوبر در نوع خود بهترین است اما باز هم نتوانسته به سود دهی بالایی دست یابد و هنوز هم در حال از دست دادن منابع مالی است. برای کسب اطلاعات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

اوبر امروز کنفرانسی با سرمایه گذاران داشت و در آن فاش کرد که امسال آن ها هزارات تن پول را از دست داده اند. بنا به گزارشی که از بلومبرگ منشتر شده، اوبر فقط در نیمه ی امسال میلادی، ۱.۲۷ میلیارد دلار سرمایه از دست داده است. رئیس بخش مالی، آقای گوانتام گوپتا گفته است که این کاهش سرمایه از غرامت پرداختی به رانندگان در سرتاسر دنیا ناشی می شود.

این مقدار بسیار بیش تر از تصادفات است. این شرکت به دلیل از دست دادن پول بسیار از زمان حیاتش بسیار بدنام است. در سال ۲۰۱۵، اوبر نزدیک به ۲ میلیارد دلار سرمایه از دست داد و در تاریخ هفت ساله اش نیز بیشتر از ۴ میلیارد دلار پول از دست داده است. البته که این کار برایا ستارت آپ ها غیر عادی نیست چون هنوز راه و روش کسب سود را فرا نگرفته اند و فقط بلند هستند که سرمایه از دست بدهند و سرمایه گذاران نیز این را می دانند. اما مقدار پولی که اوبر از دست داده بسیار بیش تر از مقدار معقول است و کمی زیاد است.

البته اوبر اوایل امسال مدعی شده بود که توانسته در ایالات متحده به سود دهی برسد. اما این شرکت سرمایه ی زیادی را از دست داده تا بتواند در کشور چین جایی برای خود پیدا کند. جایی که در طول دو سال گذشته، نزدیک به ۲ میلیارد دلار سرمایه از دست داده است. بلومبرگ همچنین می گوید که اوبر در حال تلاش است تا بتواند سهم خود را در ایالات متحده حفظ کند و به همین خاطر وارد جنگ قیمتی با لیفت شده است و باعث بسیاری از کمبود های مالی این شرکت نیز همین علت است. این شرکت این هفته اعلام کرد که فعلا قصد دارد تا از طریق خرج کردن پول، به سلطه ی خود در ایالات متحده ادامه دهد اما سوال اینجاست که تا چه مدتی اوبر می تواند به این از دست دادن سرمایه ادامه دهد. شاید استراتژی این شرکت این است که قبل از رسیدن به سود دهی، بتواند بر بازار تسلط پیدا کند، اما بالاخره دیر یا زود این ولخرجی ها باید پایان پذیرد.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید