فیسبوک در حال برنامه ریزی برای اضافه کردن ویدئوهای عمودی بلندتر به بخش خبری موبایل است - تکفارس 
فیسبوک در حال برنامه ریزی برای اضافه کردن ویدئوهای عمودی بلندتر به بخش خبری موبایل است - تکفارس 

فیسبوک در حال برنامه ریزی برای اضافه کردن ویدئوهای عمودی بلندتر به بخش خبری موبایل است

سعید مزارعی
۷ شهریور ۱۳۹۵ - 18:50
فیسبوک در حال برنامه ریزی برای اضافه کردن ویدئوهای عمودی بلندتر به بخش خبری موبایل است - تکفارس 

مطالعات انجام شده توسط فیسبوک نشان می دهد که مردم زمانی که ویدئوها در یک قالب عمودی عرضه شده باشند بیشتر تمایل دارند تا به تماشای آن ها در سایت بپردازند. علاوه بر این مردم بیشتر تمایل دارند تا هنگام مشاهده ویدئو در فیسبوک به صورت عمودی صدای ویدئو را فعال کنند. در نتیجه این اپلیکیشن شبکه اجتماعی قرار است با انتشار یک بروزرسانی به فیسبوک اجازه دهد تا ویدئوهای عمودی را بزرگتر در بخش اخبار برای هر کاربر نشان دهد.

قبل از این بروزرسانی، ویدئوهای عمودی در یک سری های مربعی دیده می شد که برای مشاهده در فرمت عمودی کاربر مجبور بود بر روی ویدئو ضربه بزند. ویدئوها، تبلیغات و پخش زنده که برای پخش در یک قالب عمودی ساخته شده اند، اکنون از این طریق در دستگاه های اندروید و ios ظاهر می شوند.

زمانی که دستگاه های اندرویدی و ios این بروزرسانی را دریافت کنند، ویدئوهای عمودی در اندازه ی ۲:۳ بدون نیاز به این که کاربر مجبور باشد تا اندازه ی ویدئو را در صفحه نمایش تغییر دهد دیده می شوند. اما این به این معنی نیست که ویدئوهای عمودی به صورت تمام صفحه همانند اسنپ چت تبدیل می شوند. یک راه برای مشاهده ی ویدئوهای عمودی به صورت تمام صفحه در فیسبوک وجود دارد. بر روی ویدئو در فید خود کلیک کنید، این کلیک باعث می شود که ویدئو بزرگ شود; در پایان بر روی فلش موجود در گوشه ی بالای صفحه کلیک کنید و در این لحظه شما می توانید ویدئوهای عمودی را به صورت تمام صفحه مشاهده کنید.

” ما می دانیم که مردم از تجربه های همه جانبه تر در فیسبوک لذت می برند، بنابراین ما شروع به نمایش یک بخش بزرگتر از هر ویدئو به صورت عمودی در بخش خبری بر روی گوشی های موبایل کرده ایم.” سخنگوی فیسبوک.

در حالی که فیسبوک در حال کار بر روی ویدئوهای عمودی است اما باز هم در این بخش به پای امکانات اسنپ چت نمی رسد. این دومین فرمتی است که سایر اپلیکیشن های شبکه های اجتماعی و پخش کننده های زنده هم در تلاش هستند از آن پشتیبانی کنند. انتظار می رود که این بروزرسانی تا چند هفته ی دیگر منتشر شود. علاوه بر کاربران فیسبوک، شرکت های تبلیغ کننده هم به این اتفاق واکنش مثبت نشان می دهند زیرا این کار باعث می شود که کاربران آن ها تبلیغات بیشتری را مشاهده کند و همچنین صدا را هم در این تبلیغات به راحتی بشنود.

منبع : phoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید