ماموریت شبیه سازی شده ی مریخ پس از یک سال پایان یافت - تکفارس 
ماموریت شبیه سازی شده ی مریخ پس از یک سال پایان یافت - تکفارس 

ماموریت شبیه سازی شده ی مریخ پس از یک سال پایان یافت

علی سیف الهی
۹ شهریور ۱۳۹۵ - 12:00
ماموریت شبیه سازی شده ی مریخ پس از یک سال پایان یافت - تکفارس 

در آینده ای نزدیک ما شاهد اولین پرواز انسان به مریخ خواهیم بود. حال برای آماده شدن فضانوردان یک ماموریت شبیه سازی شده ی مریخ بر روی زمین شکل گرفته بود که امروز پس از یک سال به کار خود پایان داد. برای کسب اطلاعات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

این ماموریت شبیه سازی شده که توسط ناسا ترتیب داده شده بود وظیفه داشت تا سطح مریخ را برای فضانوردان شبی سازی کند. ۶ نفر که در آزمایشات شبیه سازی و مقیاس سازی کاوش فضایی هاوایی (HI-SEAS) بودند محل گنبدی شکل خود در Mauna Loa ترک کردند تا به بقیه ی گروه بپیوندند. این آزمایش نشان داد که فضانوردان می توانند در محیط های ایزوله ی ماموریت های مریخی می توانند زمانی که مدت طولانی در این گونه محیط ها قرار دارند چه در حضور موقت و چه در حضور کلونی، عملکرد خود را حفظ کرده و منابع جمع آوری کنند. به عنوان مثال این گروه نشان داد که شما می توانید از زمینی که به نظر خشک می رسد آب استخراج کنید. این موضوع زمانی اهمیت پیدا می کند که فضانوردان مجبور هستند از جیره ی آب خود به خوبی محافظت کنند.

شرایط این آزمایش به سختی شرایطی که در مریخ خواهند داشت نبود اما در عوض محدودیت های سفت و سختی داشتند. اعضا تنها می توانستند زمانی که لباس فضانوردی بر تن داشتند از گنبد خارج شوند و باید با غذا های ساده سر می کردند (که بیشتر پودر شده و کنسرو بودند). وارد شدن به گنبد از لحاظ روحی بسیار شبیه ترک کردن زمین بود. آن ها از همه چیز زمین دستشان قطع بود و بیشتر از زمان کمپ های تمرینی، دور از لوازم زمینی بودند.

این آزمایش تنها مرحله ی HI-SEAS نبود. ناسا برنامه دارد تا سال ۲۰۱۹ این آزمایش ها را ادامه دهد و استخدام نیز برای دو آزمایش بعدی در حال صورت گرفتن است. در این صورت این آزمایش بسیار طولانی (آزمایشات قبلی تنها ۴ و ۸ ماه طول می کشیدند) خود قدم بزرگی رو به جلو است. اطلاعات این آزمایشات به ناسا کمک خواهد کرد تا استراتژی های بهتری را برای ماموریت های فضایی دراز مدت تدارک ببیند. که این استراتز شامل مقدار منابعی که آن ها باید با خود حمل کنند و یا ترکیب شخصیتی است که با هم همخوانی داشته و عملکرد بهتری را به نمایش بگذارند، می شود.

نظر شما درباره ی این ماموریت فضایی چیست؟

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید