چیپ ۱۴ نانومتری Exynos 7570 سامسونگ برای تلفن های هوشمند وارد تولید انبوه شده است - تکفارس 
چیپ ۱۴ نانومتری Exynos 7570 سامسونگ برای تلفن های هوشمند وارد تولید انبوه شده است - تکفارس 

چیپ ۱۴ نانومتری Exynos 7570 سامسونگ برای تلفن های هوشمند وارد تولید انبوه شده است

سعید مزارعی
۹ شهریور ۱۳۹۵ - 17:13
چیپ ۱۴ نانومتری Exynos 7570 سامسونگ برای تلفن های هوشمند وارد تولید انبوه شده است - تکفارس 

کمپانی کره ای سامسونگ اعلام کرد که این شرکت شروع به ساخت یک پردازنده ی موبایل جدید کرده است که قرار است با نام Exynos 7 Quad 7570 عرضه شود. این چیپست که بر پایه ی تکنولوژی معماری ۱۴ نانومتری ساخته شده است قرار است برای گوشی های هوشمند و دستگاه های مبتنی بر اینترنت اشیا به کار گرفته شود. همچنین این چیپست اولین چیپست اگزینوسی است که با یک مودم از نوع Cat. 4 LTE 2CA به همراه اتصالات استاندارد مانند وای فای، بلوتوث، مدولاسیون فرکانس، و سیستم ماهواره ای مسیر یابی جهانی(GNSS) ادغام می شود.

به گفته ی شرکت سامسونگ تراشه ی Exynos 7570  به کاربران خود اجازه ی تجربه ی بیشتری از مزایای عملکرد پردازنده های ۱۴ نانو متری FinFET در دستگاه های مقرون به صرفه را خواهد داد. همچنین این اولین چیپ در کلاس خود است که بر اساس پردازش های گفته شده ساخته شده است که آن را به یک پردازنده ی فوق العاده قدرتمند و کارآمد تبدیل کرده است.

در مقایسه با پردازنده ی ۲۸ نانو متری قبلی، پردازنده ی Exynos 7570 به مقدار ۲۰ درصد کوچک تر شده و ۷۰ درصد بهبود کارایی در انجام پردازش ها را دارد و همچنین ۳۰ درصد عملکرد مصرف انرژی آن بهبود یافته است که به همه ی این ها اضافه شدن مودم را هم باید اضافه کنیم.

برخی از امکانات توسط این چیپ پشتیبانی می شوند که از جمله آن ها می توان به افزایش رزلوشن تا ۷۲۰، ضبط و پخش ویدئو ها با کیفیت ۱۰۸۰ و بهبود پردازش سیگنال تصاویر تا ۸/۱۳ مگاپیکسل برای دوربین پشتی اشاره کرد.

سامسونگ تا زمانی که SoC های خود را در دستگاه های واقعی استفاده نکند آن ها را معرفی نمی کند، اما شروع تولید انبوه این چیپ ها نشان می دهد که به احتمال زیاد گوشی های هوشمند مجهز به چیپ های Exynos 7570 در سه ماهه ی سوم و یا سه ماهه ی چهارم سال به بازار می آیند.

منبع : phoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.