آیفون ۷ با ۳ گیگابایت رم، پردازنده ی A10 و در ۵ رنگ عرضه می شود - تکفارس 
آیفون ۷ با ۳ گیگابایت رم، پردازنده ی A10 و در ۵ رنگ عرضه می شود - تکفارس 

آیفون ۷ با ۳ گیگابایت رم، پردازنده ی A10 و در ۵ رنگ عرضه می شود

سعید مزارعی
۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - 16:07
آیفون ۷ با ۳ گیگابایت رم، پردازنده ی A10 و در ۵ رنگ عرضه می شود - تکفارس 

همانگونه که تاکنون شایعات زیادی در مورد گوشی های آیفون امسال شنیده اید امروز نیز خبری جدید به نقل از وبسایت KGI منتشر شد.

وبسایت ۹to5Mac به نقل از KGI امروز جزئیاتی از مشخصات گوشی های آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس را منتشر کرده که البته اغلب آن ها را در خبرهای پیشتر شنیده بودیم.

به نقل از KGI چیپست A10 شرکت اپل که قرار است در آیفون ۷ و ۷ پلاس به کار برود شامل یک پردازنده با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز است که از پردازنده ی ۱.۸ گیگاهرتزی A9 به کار رفته در گوشی آیفون ۶S و همچنین پردازنده ی ۲.۶ گیگاهرتزی A9X به کار رفته در آیپد پرو سریع تر خواهد بود.

گوشی های آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس با ظرفیت های ۳۲ ، ۶۴ ، ۲۵۶ گیگابایتی و در ۵ رنگ عرضه می شوند. علاوه بر رنگ های نقره ای ، طلایی و رزگلد که هم اکنون در گوشی های آیفون ۶S شاهد آن ها هستیم اپل تصمیم گرفته است تا برای آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس ۲ رنگ مشکی و آبی را نیز اضافه کند. در ابتدا ممکن است که رنگ آبی تنها برای آیفون ۷ با ظرفیت بالا به کار برود. همچنین رنگ خاکستری که هم اکنون اپل از آن در آیفون های خود استفاده می کند دیگر ادامه نخواهد یافت.

خبرها حاکی از این است که تنها آیفون ۷ پلاس از ۳ گیگابایت رم استفاده خواهد کرد در حالی که مدل کوچک تر، یعنی آیفون ۷ از همان رم سابق ۲ گیگابایتی که در گوشی های آیفون ۶S استفاده می شده بهره خواهد برد. این میزان رم اضافه به این دلیل است که گوشی آیفون ۷ پلاس از یک دوربین دوگانه استفاده خواهد کرد، در حالی که آیفون ۷ تنها از یک دوربین عادی ۱۲ مگاپیکسلی بهره خواهد برد. دوربین دوگانه مدل پلاس آیفون ها از قابلیت زوم اپتیکال، تثبیت کننده ی تصویر نوری و برخی ویژگی های رویایی نیز پشتیبانی خواهد کرد بخش هیجان انگیز داستان اینجاست که هر دو مدل آیفون ۷ و ۷ پلاس از ۴ فلاش LED برای ثبت تصاویر بهتر در شرایط نوری ضعیف بهره خواهند برد.

صفحه نمایش های دو گوشی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس هم از لحاظ اندازه و هم از لحاظ رزلوشن دقیقا مشابه آیفون های سال گذشته یعنی آیفون ۶S و ۶S پلاس است. این گوشی ها ویژگی آیپد پرو ۹.۷ اینچی را به خود اضافه کرده اند که می تواند دامنه ی رنگی وسیع تری را به نمایش بگذارد.

اپل همچنین اعلام کرده است که سنسور مجاورت گوشی های خود را در سری آینده بهبود می بخشد. علاوه بر ویژگی هایی نظیر تشخیص از فاصله ای دورتر و قابلیت پاسخگویی سریع تر، سنسور مجاورت جدید همچنین ممکن است که از تکان دادن و حرکات دست هم پشتیبانی کند. علاوه بر این ها آیفون ۷ به احتمال زیاد از یک سنسور جدید برای بهبود عملکرد سیستم فورس تاچ گوشی های خود بهره می برد.

در آخر هم باید بگوییم که خانواده ی آیفون ۷ به لطف گواهینامه ی IPx7 ( همانند اپل واچ ) ضد آب خواهد بود. بنابراین این گوشی ها باید بتوانند به راحتی به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۱ متری در زیر آب دوام بیاورند.

به دلیل اینکه آیفون های ۷ و ۷پلاس دارای جک ۳.۵ میلی متری خروجی صدا نیستند، اپل هدفون های EarPod خود را با پورت لایتنینگ و یک آداپتور تبدیل لایتنینگ به جک ۳.۵ میلی متری به همراه آیفون های خود عرضه می کند.

کمپانی اپل خود را برای مراسم معرفی آیفون ۷ و ۷ پلاس در هفته ی آینده آماده می کند ( روز ۷ سپتامبر ).

آیا شما برای معرفی آیفون های جدید هیجان زده اید؟ نظر شما در این باره چیست؟ لطفا آن را به ما به اشتراک بگذارید.

منبع : phoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید