AMD نسل هفتم پردازنده های فوق اقتصادی PC خود را عرضه کرد - تکفارس 
AMD نسل هفتم پردازنده های فوق اقتصادی PC خود را عرضه کرد - تکفارس 

AMD نسل هفتم پردازنده های فوق اقتصادی PC خود را عرضه کرد

علی سیف الهی
۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - 12:00
AMD نسل هفتم پردازنده های فوق اقتصادی PC خود را عرضه کرد - تکفارس 

در حالی که اینتل سخت در حال تلاش برای دگرگون کردن پردازنده های لپ تاپ خود است، AMD بر جنبه ی دستکتاپ کامپیوتر های خشصی متمرکز گشته است. برای کسب اطلاعات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

این شرکت سازنده ی چیپ شروع به فروش نسل هفتم پردازنده های سری A خود برای کامپیوتر های شخصی دسکتاپ نموده است، و اولین شرکت هایی که از این پردازنده ها استفاده می کنند اچ پی و لنوو هستند. این پردازنده ها دارای چهار هسته ی Excavator هستند و صد البته که ضعیف تر از هسته های زن که این روز ها در صدر اخبار قرار دارند، هستند. اما ای پردازنده ها خود بسیار بهینه هستند و عملکرد بالایی را به ازای هر وات توان ارائه می کنند. اگر شما AMD را باور داشته باشید، باید بگوییم که این پردازنده های ۳۵ و ۶۵ واتی همان سرعتی را ارائه می کنند که قبلا یک پردازنده ی ۹۰ واتی ارائه می کردو. پردازنده ی A12-9800 در بنچمارک های محاسبات عادی سرعتی برابر پردازنده ی Core i5-6500 اینتل دارد و دوبرابر قدرت گراقیکی بیشتری نسبت به پردازنده ی اینتل دارد. پس اگر از این گرافیک مجتمع این پردازنده ها استفاده کنید، می توانید بازی های قدیمی را اجرا کنید.

همانطور که شما هم شاید از این آزمایش ها حدس زده باشید، عملکرد بصری نقش بزرگی را در این پردازنده ایفا می کند. با استفاده از معماری جدید گرافیک های سازگار با DirectX 12، این پردازنده های جدید می توانند به صورت ذاتی ویدئو های با کیفیت ۴K را در هر دو فرمت H.264 و H.265 دیکد کنند. این کار بار بسیار زیادی را از روی سیستم شما برمی دارد و دیگر کمتر داغ می کند.

بهینه و اقتصادی بودنم همیشه یکی از جنبه های مهم پردازنده های AMD بوده اند . جای تعجبی هم ندارد که این کار بخش سود آور شرکت است. شاید شما هنوز برای عملکرد بالا بر روی سیستم دستکاپ خود به دنبال یکی از پردازنده های Core i5 و Core i7 می گردید. اما با توجه به گفته های بالا بهتر است نظری هم به آینده ی خوب AMD داشته باشید. پردازنده های نسل هفت سری A این شرکت بر پایه ی پلتفرم جدید AM4 این شرکت ساخته می شود و رابط کاربری که همراه این پردازنده ارائه می شود، دارای پشتیبانی کامل از USB 3.1 و درایو های حافظه ی جامد NVMe خواهد بود.

نظر شما درباره ی این پردازنده های جدید چیست؟

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.