دانشمندان لیزری را با استفاده از خون انسان ساختند - تکفارس 
دانشمندان لیزری را با استفاده از خون انسان ساختند - تکفارس 

دانشمندان لیزری را با استفاده از خون انسان ساختند

علی سیف الهی
۲۱ شهریور ۱۳۹۵ - 13:32
دانشمندان لیزری را با استفاده از خون انسان ساختند - تکفارس 

حوزه ی فناوری روز به روز در حال پیشرفت و گسترش است و دریچه های بیشتری از علم بر روی انسان ها گشوده می شود. حال محققان توانسته اند لیزری درمانی را بسازند که خون انسان یکی از مواد اصلی آن است. برای کسب اطلاعات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

شاید فکر کنید که این ها همه فقط رویاهای مودکی هستند اما باید بگوییم که واقعیت دارند. محققانذ دانشگاه میشیگان لیزر مراقبتی پزشکی را ابداع نموده اند که خون انسان یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده ی آن است. زمانی که این تیم لیزر را درون حفره ای پر از خون انسان تاباندند، دریافتند که آن ها می توانند نور لیزر را بستگی به نیازشان پردازش کنند. این کار می تواند به آن ها کمک کند تا نور لیزر را بسیار تقویت کرده و بتوانند تغییرات اندک سلول ها را نیز مشاهده کنند و یا این نور را فیلتر کرده تا نویز پس زمینه را کاهش دهند. تکنیک های تصویر برداری فعلی از نور مرئی و یا ماورای بنفش استفاده می کند که دیدن تغییرات اندک را مشکل می کند.

البته این اولین باری نیست که لیزر های بیوتکنولوژی به ثمره می رسند. محققان دانشگاه هاروارد در گذشته لیزری را با استفاده از بافت کلیه و پروتئین ساخته بودند، و حتی دانشگاه میشیگان نیز قبلا با گلوروفین و ژلاتین لیزری را ساخته بود. هر چند این قدم بزرگ می تواند برای پزشکان بسیار مفید باشد. این لیزر عملکرد خوبی در ردیابی تغییرات در سلول ها و بافت های بدن دارد. به عنوان مثال جراحان می توانند از این لیزر استفاده کرده و هر گوشه ی تومور را بررسی کنند، این کار به آن ها اجازه می دهد تا آخرین نقطه ی تومور سرطانی را قطع کنند. با این همه، لیزر خون هنوز فاصله ی بسیاری تا عملیاتی شدن دارد.

نظر شما درباره ی این فناوری جدید چیست؟ شما آینده ی تکنولوژی را چگونه ارزیابی می کنید؟

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید