بانک انگلیسی اچ اس بی سی قصد دارد تا از تصاویر سلفی برای تشخیص هویت مشتریان خود استفاده کند - تکفارس 
بانک انگلیسی اچ اس بی سی قصد دارد تا از تصاویر سلفی برای تشخیص هویت مشتریان خود استفاده کند - تکفارس 

بانک انگلیسی اچ اس بی سی قصد دارد تا از تصاویر سلفی برای تشخیص هویت مشتریان خود استفاده کند

دانیال دهقانی
۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - 20:00
بانک انگلیسی اچ اس بی سی قصد دارد تا از تصاویر سلفی برای تشخیص هویت مشتریان خود استفاده کند - تکفارس 

بانک انگلیسی اچ اس بی سی قصد دارد تا از تصاویر سلفی برای تشخیص هویت مشتریان خود استفاده کند! در ادامه خبر همراه تک فارس باشید.

وقتی به تصاویر سلفی فکر می کنید، احتمالاً بیشتر به یاد افکت های مختلف و استفاده از فیلترهای گوناگون برای آن می افتید تا استفاده از آن ها بنا به دلایل امنیتی. اما ظاهراً بانک انگلیسی اچ اس بی سی (HSBC) قصد دارد تا از تصاویر سلفی به منظور تائید هویت مشتریان برای باز کردن حساب های جدید استفاده کند.

در واقع، این بانک اقدام به طراحی یک اپلیکیشن مخصوص کرده که به واسطه آن با دوربین جلویی گوشی هوشمند خود، از خودتان یک سلفی می گیرید و سپس باید آن را با عکس پاسپورت یا گواهی نامه خود تطبیق دهید. به این ترتیب، دیگر مشتریان نیازی نخواهند داشت تا برای تائید هویت خود به یک شعبه از بانک مراجعه کنند.

طبق گزارش ها، این اپلیکیشن از سیستم تطبیق چهره ای استفاده می کند که می تواند تا عکس های استفاده شده در اسناد بیش از ۱۵۰ کشور جهان را با عکس های گرفته شده توسط مشتریان تطبیق دهد. همچنین این بانک امیدوار است تا این روش به خاطر راحتی بسیار، نزد مشتریان نیز به محبوبیت برسد و مورد قبول واقع شود.

چندین سال پیش هم تعدادی از گوشی های هوشمند به بازار آمدند که با گرفتن عکس از چهره کاربر، قفل شان باز می شد. متاسفانه، آن سیستم چندان کارآمد و بی اشکال نبود، و آن گوشی ها به سادگی فریب می خوردند و قفل شان باز می شد.

به هر صورت، به نظر این بانک به یک سیستم خاص و کارآمد رسیده که در تشخیص چهره، به هیچ اشکال و اشتباهی برنمی خورد. شاید این سیستم در کنار اسکن اثر انگشت و تشخیص صدا، به صورت یک پکیج سه تایی عرضه شود.

نظر شما در رابطه با این خبر چیست؟ آیا چنین حرکتی از سوی بانک اچ اس بی سی، جالب توجه نیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Phone Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید