همه آنچه باید از آیفون ۷ بدانید + گالری تصاویر - تکفارس 
همه آنچه باید از آیفون ۷ بدانید + گالری تصاویر - تکفارس 

همه آنچه باید از آیفون ۷ بدانید + گالری تصاویر

سعید مزارعی
۱۸ شهریور ۱۳۹۵ - 14:19
همه آنچه باید از آیفون ۷ بدانید + گالری تصاویر - تکفارس 

اپل بالاخره پس از ماه ها انتظار شب گذشته در یک مراسم مجلل در شهر سانفرانسیسکو از جدیدترین محصولات خود رونمایی کرد. گوشی آیفون ۷ یکی از جدیدترین محصولاتی بود که اپل شب گذشته آن را به طور رسمی معرفی کرد. گوشی جدید این شرکت علاوه بر تغییرات نه چندان زیاد اما تغییراتی اساسی را شاهد بود که باعث تغییر برخی از استانداردهای روز دنیا شد. گوشی آیفون ۷ با اینکه نسبت به انتظارات ما به اپل کم فروغ تر عمل کرد اما باز هم دلایل سفت و سختی را برای خرید این گوشی هوشمند به ما نشان داد. فیل شیلر در حین معرفی این گوشی و البته گوشی آیفون ۷ پلاس از ۱۰ تغییر در این گوشی ها پرده برداری کرد که در ادامه به تفصیل آن ها را شرح خواهیم داد. با تکفارس همراه باشید:

طراحی

طراحی گوشی آیفون ۷ تا حد بسیار زیادی به گوشی نسل پیش این شرکت یعنی آیفون ۶s شبیه بود اما تغییرات اندکی را که منجر به زیباتر شدن این گوشی می شد را کمپانی اپل در این گوشی اعمال کرد. بدنه ی تمام آلمینیومی این گوشی مقاومت آن را بسیار بالا برده است و این گوشی نیز نسبت به نسل پیشین خود باریک تر شده است. خطوط آنتن که مدت ها باعث از بین رفتن ظاهر زیبای گوشی های هوشمند می شد توسط اپل به زیبایی به گوشه های بالا و پایین این گوشی منتقل شده است. اپل رنگ بندی آیفون های خود را هم دست خوش تغییر کرده است و با اضافه کردن دو رنگ مشکی پیانویی یا براق و مشکی مات باز هم چشم ها را به گوشی های آیفون خود خیره کرد تا جایی که تا همین حالا هم این رنگ ها بازخورد های بسیار مثبتی را دریافت کرده اند. نکته ی منفی البته در مورد رنگ مشکی براق احتمال ایجاد خش های کوچک است که شب گذشته شرکت اپل در توئیتی به کاربران خود در این باره هشدار داد و از آن ها خواست تا برای جلوگیری از این اتفاق از کاور برای گوشی خود استفاده کنند. علاوه بر رنگ های مشکی کمپانی اپل از رنگ های طلایی، رز گلد و نقره ای نیز در آیفون های خود استفاده کرده است. نا امید کننده ترین بخش طراحی این گوشی دوربین برامده ی آن است که نمایی نه چندان زیبا را به این گوشی داده است. همانند سال های گذشته شرکت اپل برای کاهش قطر این گوشی مشکل بیرون زدگی دوربین آن را به جان خریده است.

صفحه نمایش

از جمله بخش هایی از این گوشی که تفاوت چندانی با نسل قبل آن ندارد صفحه نمایش آن است. اپل تنها به یک سری بهبود در این بخش بسنده کرده است و احتمالا تغییرات اساسی در این بخش را نیز به سال آینده موکول کرده است که بر اساس شایعات اپل قصد استفاده از پنل های OLED برای صفحه نمایش گوشی های ۲۰۱۷ خود دارد. اپل همانند سال گذشته از یک صفحه نمایش ۴.۷ اینچی رتینا با کیفیت HD برای آیفون ۷ خود استفاده کرده است. افزایش طیف رنگی تنها تغییری یا بهتر بگوییم بهبود این بخش است. شرکت اپل از تکنولوژی که پیشتر در مک بوک های خود نیز به کار گرفته بود این بار در آیفون های خود نیز استفاده کرد. با این ویژگی تصاویر بهتر دیده می شوند و رنگ ها شاداب تر هستند. شب گذشته در جریان مراسم رونمایی یکی از مسئولان اینستاگرام نیز بر روی صحنه آمد و اعلام کرد که این اپلیکیشن از قابلیت جدید صفحه نمایش آیفون پشتیبانی می کند. میزان روشنایی صفحه نمایش هم به گفته ی اپل ۵۰ درصد افزایش یافته است. تکنولوژی تاچ سه بعدی نیز برای این گوشی ها بهبود یافته است و توانایی تاچ همزمان را نیز پیدا کرده است.

دکمه خانه

مدت ها بود که شایعاتی مبنی بر حذف دکمه های مکانیکی از آیفون ها می شنیدیم که شب گذشته اپل اعلام کرد که با دکمه های خانه ی قدیمی در آیفون های امسال خداحافظی کرده است. این مزیت بزرگی است زیرا دکمه های سنتی امکان خرابی بالایی داشتند. اپل در این دکمه ها از فناوری تیپتیک استفاده کرده است که با لرزش خود کاربر را از اتفاقاتی باخبر می سازد. اپل اعلام کرده است که این دکمه ها هنگام آلارم و یا اعلان به لرزش در می آیند. این دکمه های جدید از همان فناوری که پیشتر مک بوک ها از آن در ترک پد خود استفاده می کردند بهره می برد که باعث می شود که با فشردن آن توسط کاربر حس فشار یک دکمه ی واقعی به آن ها القا شود.

ضد آبی

یکی از ویژگی هایی که دارندگان سایر گوشی ها به آن افتخار می کردند و از نداشتن آن توسط گوشی های آیفون طرفداران آن را سرزنش می کردند ضد آب بودن گوشی هایشان بود. اپل پس از چند سال بالاخره دست به ساخت گوشی زد که در برابر آب ومایعات مقاوم است و دارای گواهینامه ی IP6 است. داشتن این گواهینامه به این معنی است که این گوشی ها می توانند به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۱ متری آب دوام بیاورند.

سخت افزار

طبق روال هر ساله اپل آخرین نسل از پردازنده های خود را برای آیفون در نظر گرفته است. قدرت پردازشی این گوشی را قرار است چیپست A10 Fusion تامین کند. این پردازنده یک پردازنده ی ۴ هسته ای ۶۴ بیتی است که به گفته ی اپل ۴۰ درصد سریعتر از نسل گذشته ی خود است و به توان مصرفی کمتری نیاز دارد. همچنین اپل اعلام کرده که توان پردازشی گرافیکی این چیپ هم ۵۰ درصد افزایش یافته است. با اینکه این شرکت چیزی در مورد حافظه ی رم این گوشی اعلام نکرد اما منابع مختلف از ۳ گیگابایت رم در این گوشی خبر می دهند.

سیستم صوتی

به جرات می توان گفت که بیشترین تغییرات گوشی های آیفون که باعث تغییر یکی از استانداردهای رایج هم می شود همین بخش صوتی این گوشی است. شرکت اپل به دلایل مختلف تصمیم به حذف جک ۳.۵ میلی متری خروجی صدا در آیفون های امسال خود زد که یکی از رایج ترین استانداردهای خروجی صدا در دنیا می باشد. شیلر در هنگام توضیح این بخش اعلام کرد که عده ای از ما سوال می کنند که چرا شما این جک را حذف کردید، باید به آن ها بگوییم که همیشه برای پیشرفت و بهتر شدن باید استانداردها را تغییر داد و شرکت اپل به خاطر این کار به خود افتخار می کند. استفاده از پورت لایتنینگ به جای جک ۳.۵ میلی متری صدا باعث بهبود کیفیت صدای موزیک خروجی می شود. اما این تغییر دردسرهایی نیز با خود دارد که شرکت اپل برای یکی از آن ها راهکاری را ارائه کرد و اما برای مشکل دیگر که بسیاری از کاربران از آن گله کردند راهی وجود ندارد. یکی از این مشکلات این است که شاید کاربران قصد استفاده از هدفون های خود که دارای جک ۳.۵ میلی متری هستند در گوشی های آیفون را داشته باشند که اپل برای این کار یک دانگل تبدیل لایتنینگ به ۳.۵ به صورت رایگان در جعبه های آیفون قرار می دهد. اما مشکل دیگر در این باره عدم امکان استفاده از شارژر و هدفون به صورت همزمان است که بسیاری از کاربران از آن گله می کنند. علاوه بر هدفون های با کیفیت EarPod شرکت اپل از یک جفت هدفون بیسیم هم رونمایی کرد که نام آن را AirPod گذاشته است. این هدفون ها به صورت مجزا و با قیمت ۱۵۹ دلار به فروش می رسند و به گفته ی اپل با یک بار شارژ تا ۵ ساعت می تواند موسیقی پخش کند.

در کنار این هدفون شرکت اپل از ۳ هدفون دیگر تحت برند بیتس نیز معرفی کرد که با قیمت های گوناگون در دسترس مشتریان قرار می گیرند. اپل برای اولین بار از اسپیکر های استریو در گوشی های خود استفاده می کند و با اسپیکر هایی که در بالا و پایین دستگاه قرار گرفته اند کاربران می توانند به صدایی ۵۰ درصد بلندتر از گوشی های نسل پیش گوش فرا دهند.

دوربین

یکی دیگر از بخش هایی که اپل بر روی آن تمرکز کرده است بخش دوربین گوشی های جدید خود است. دوربین گوشی آیفون ۷ همان دوربین ۱۲ مگاپیکسلی آیفون ۶s است که البته به گفته ی اپل با پیشرفت های زیادی همراه شده است. از جمله ی این پیشرفت ها می توان به گشاد شدن دریچه ی دیافراگم این دوربین به f/1.8 برای گرفتن عکس ها در شرایط نوری ضعیف اشاره کرد. از دیگر پیشرفت های آن می توان به ۶ عنصره شدن این دوربین و همچنین اضافه شدن زوم اپتیکال که تا ۱۲ برابر اجازه زوم را به کاربر می دهد اشاره کرد.

دوربین این گوشی به گفته ی اپل بهترین دوربین در میان گوشی های هوشمند است. همچنین برای اولین بار این دوربین به ۴ فلاش رنگی LED مجهز شده است که به گفته ی اپل تا ۴ برابر نور بیشتری به نسبت فلاش دوربین سال پیش تولید می کند. دوربین های گوشی های آیفون توانای فیلم برداری با کیفت  ۴K با ۶۰ فریم بر ثانیه را دارند. دوربین جلو یا فیس تایم این گوشی هم از ۵ مگاپیکسل به ۷ مگاپیکسل افزایش یافته است تا کاربران بتوانند عکس های سلفی با کیفیت تری بگیرند.

سایر امکانات

گوشی آیفون ۷ با آخرین نسخه از سیستم عامل ios یعنی ios 10 روانه بازار خواهد شد که به گفته ی اپل دارای امکانات جالب و همچنین بهبود هایی در مصرف باتری است. ظرفیت باتری این گوشی نیز افزایش یافته است و به گفته ی اپل این گوشی حالا ۲ ساعت بیشتر شارژ نگه می دارد.

خوشبختانه دیگر از آیفون ۱۶ گیگابایتی عذاب آور خبری نیست و آیفون های امسال با ۳ ظرفیت ۳۲ ، ۱۲۸ ، ۲۵۶ عرضه می شوند که البته به دلیل امکان فیلم برداری با کیفیت ۴K پیش بینی می شد که با آیفون ها ۱۶ گیگابایتی باید خداحافظی کنیم. علارغم افزایش ظرفیت حافظه قیمت این گوشی ها با مدل های سال قبل تفاوتی ندارد. پیشفروش این گوشی ها از شب گذشته پس از مراسم اپل شروع شد و تا ۲۸ شهریور هم آیفون به صورت رسمی عرضه می شود.

نظرات خود را در مورد جدیدترین گوشی شرکت اپل با ما به اشتراک بگزارید.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید