بنچمارک Geekbench تایید کرد: آیفون ۷ پلاس ۳ گیگابایت حافظه رم دارد - تکفارس 
بنچمارک Geekbench تایید کرد: آیفون ۷ پلاس ۳ گیگابایت حافظه رم دارد - تکفارس 

بنچمارک Geekbench تایید کرد: آیفون ۷ پلاس ۳ گیگابایت حافظه رم دارد

سعید مزارعی
۱۹ شهریور ۱۳۹۵ - 16:03
بنچمارک Geekbench تایید کرد: آیفون ۷ پلاس ۳ گیگابایت حافظه رم دارد - تکفارس 

برخلاف بسیاری از شرکت های تولید کننده گوشی های اندرویدی، شرکت اپل تمایل چندانی برای افشای مشخصات داخلی گوشی های خود ندارد. ظرفیت باتری یکی از آن دسته از مشخصات است که مانند حافظه ی رم شرکت اپل تمایلی به افشای آن ندارد. اپل به صورت معمول مقدار رم استفاده شده در گوشی های خود را نمی گوید. امروز یک تست بنچمارک متعلق به گوشی آیفون ۷ پلاس منتشر شد که دارای گواهینامه ی TENAA نیز بود که باعث می شود ما تایید کنیم که گوشی آیفون ۷ پلاس اولین گوشی شرکت اپل است که با ۳ گیگابایت رم عرضه می شود.

در یک سال اخیر شایعات متعددی از افزایش ۵۰ درصدی حافظه ی رم مدل ۵.۵ اینچی آیفون خبر می دادند که باعث می شود این گوشی دارای ۳ گیگابایت حافظه ی رم شود. این عدد قابل مقایسه با حافظه های رم به کار رفته در گوشی های اندرویدی نیست که این روز ها از ۲ گیگابایت شروع می شوند و در بعضی از این گوشی ها به ۶ گیگابایت هم می رسند. به دلیل بهینه سازی که اپل با سیستم عامل خود یعنی IOS کرده است، گوشی های این شرکت قادر هستند با حافظه ی رم کمتری به خوبی کار کنند. گوشی آیفون ۷ با همان ۲ گیگابایت رم سابق به کار خود ادامه می دهد.

چیپست A10 Fusion ساخت شرکت اپل که در هر دو گوشی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس به کار رفته است دارای ۴ هسته می باشد. دو هسته ی از این چهار هسته ضعیف تر هستند و برای ذخیره باتری تنها برای انجام کارهای سبک مانند چک کردن ایمیل ها فرستادن پیام و کارهای از این دست استفاده می شود. دو هسته ی دیگر این پردازنده بسیار قدرتمند هستند و ۴۰ درصد سریعتر از پردازنده ی A9 به کار فته در گوشی های آیفون ۶s و آیفون ۶s پلاس است. این دو هسته در تست بنچمارک Geekbench مورد آزمایش قرار گرفتند و گوشی آیفون ۷ پلاس در این تست در بخش تک هسته امتیاز ۳۲۳۳ را به دست آورد و در تست چند هسته هم امتیاز ۵۳۶۳ را کسب کرد.

 

منبع : phoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.