محققان با اسکن مغز شما می توانند به تمامی راز های شما دسترسی یابند - تکفارس 
محققان با اسکن مغز شما می توانند به تمامی راز های شما دسترسی یابند - تکفارس 

محققان با اسکن مغز شما می توانند به تمامی راز های شما دسترسی یابند

علی سیف الهی
۲۰ شهریور ۱۳۹۵ - 13:00
محققان با اسکن مغز شما می توانند به تمامی راز های شما دسترسی یابند - تکفارس 

شاید تشخیص هویت با اسکنر های مغزی، در آغاز بسیار جالب و عجیب به نظر برسد و هیجان انگیز باشد، اما حال محققان دانشگاه فناوری تگزاس روشی را یافته اند تا با این اسکن های مغزی بتوان راز های بسیار مهم را دریافت کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

این محققان نشان داده اند که تشخیص هویت های EEG می تواند شروعی بر دنیای جدیدی از مشکلات حریم خصوصی باشد. اسکن های مغزی بسیار به جعل هویت حساس نیستند اما کاربرد های EEG می تواند بسیاری از اسرار شما را، حتی بیشتر از آنچه فکرش را بکنید، فاش سازد. این مورد بسیار غذاب آور خواهد بود.

محققان امنیتی، آقایان ابدول سروادا و ریچارد ماتوا اخیرا یک جفت از سیستم های تشخیص هویت EEG را استفاده کرده اند تا بفهمند که آیا این اسکنر ها قادر هستند تا با اسکن مغز به اطلاعات شخصی افراد دسترسی داشته باشند یا نه. این دو تن یک سیستم درک ماشینی را به وجود آوردند تا از افرادی که معتاد به مشروبات الکلی بودند اسکن های مغزی تهیه کنند. در آخر این ماشین توانست ۲۵ درصد افرادی را که در ابتدا خود را الکلی معرفی کرده بودند، درست تشخیص دهد. آقای سروادا گفته است که: “ما شگفت زده نشدیم. ما می دانستیم که سیگنال های مغزی حاوی اطلاعات زیادی هستند.”

این اسکنر ها می تواند در بخش صحیصی استفاده شده و در علوم پزشکی مورد استفاده قرار بکیرد، اما با همه گیر شدن اسکنر های مغزی در سال های اخیر، این احتمال وجود دارد که اطالاعات کاربران بتواند به سرقت رود. اگر شما از این که شرکت های شخص ثالث اطلاعات شما را هم اکنون مورد استفاده قرار می دهند، بهتر است به این مورد فکر کنید که این وضع زمانی که آن ها اطلاعات شما را با اسکنم های مغزی انجام گرفته به فروش خواهند رساند چگونه خواهد بود.

نظر شما درباره ی این مشکل حریم خصوصی جدید چیست؟ به نظر شما چه اقدمات پیشگیرانه ای باید انجام پذیرد؟

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید