کنسول پلی استیشن ۴ به زودی آپدیت نرم افزاری بزرگی را دریافت خواهد کرد و نسخه ی نرم افزار آن به شماره ی ۴ ارتقا خواهد یافت. این آپدیت قرار است قابلیت های بسیاری را به این کنسول اضافه کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

در میان این قابلیت ها، یک قابلیت مهم وجود دارد و آن قابلیت تبادل اطلاعات بین نسخه های مختلف کنسول پلی استیشن ۴ است. این کار به آن دلیل انجام پذیرفته است که اگر در آینده دارندگان کنسول پلی استیشن ۴ تصمیم به مهاجرت به پلی استیشن ۴ اسلیم و پلی استیشن ۴ پرو بگیرند با مشکلی مواجه نشوند. این کار کی تواند به سادگی استفاده از یک کابل اترنت باشد، تا شما مشکل کمتری در مهاجرت به این کنسول های جدید داشته باشید.

سونی در پلی استیشن بلاگ به صورت رسمی پروسه ی انتقال را شرح داده است و آموزش داده تا چگونه افرادی که نسخه ی پایه ی این کنسول را دارند به کنسول پلی استیشن ۴ پرو مهاجرت کنند. شما قادر خواهید بود تا تمامی اطلاعات لازم خود را انتقال دهید. این اطلاعات می تواند شامل بازی ها، سیو ها، ویدئو ها، تنظیمات سیستم باشد و به سادگی استفاده از کابل اترنت باشد. در حالت تئوری، این کار عملی است و مشکلی ندارد.

همین الان، مراحل کار کمی سخت هستند و پیچیده اند. شما باید از کل سیستم خود بر روی یک هارد درایو اکسترنال بک آپ بگیرید و به سیستمی که قصد مهاجرت به آن را دارید، هارد را وصل کرده و بک آپ را بارگذاری کنید. شما می توانید با اکانت پلی استیشن نتورک خود نیز وارد شده و همه ی محتواهای خود را دوباره دانلود کنید، که البته هزینه ی کمی روی دست شما نخواهد گذاشت.

البته فعلا هنوز تاریخ انتشار مشخصی برای این آپدیت اعلام نگشته است اما در هفته ی آینده و همزمان با ارائه ی کنسول پلی استیشن ۴ اسلیم در تاریخ ۱۵ ام سپتامبر، یک آپدیت فرم ویر برای کنسول پلی استیشن ۴ منتشر خواهد شد. این بدین معنی است که کنسول فعلی پلی استیشن ۴ پشتیبانی از HDR را دریافت خواهد کرد.

نظر شما درباره ی کنسول های جدید سونی چیست؟

منبع: Engadget