اپل با اینکه گوشی های آیفون ۷ را ضد آب ساخته است، اما گارانتی این گوشی شامل آسیب های آبی نمی شود - تکفارس 
اپل با اینکه گوشی های آیفون ۷ را ضد آب ساخته است، اما گارانتی این گوشی شامل آسیب های آبی نمی شود - تکفارس 

اپل با اینکه گوشی های آیفون ۷ را ضد آب ساخته است، اما گارانتی این گوشی شامل آسیب های آبی نمی شود

سعید مزارعی
۲۰ شهریور ۱۳۹۵ - 14:56
اپل با اینکه گوشی های آیفون ۷ را ضد آب ساخته است، اما گارانتی این گوشی شامل آسیب های آبی نمی شود - تکفارس 

شرکت اپل گوشی های جدید خود یعنی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس را آن قدر در برابر آب و گرد و غبار مقاوم ساخت که این گوشی ها موفق شدند تا امتیاز لازم برای کسب گواهینامه ی IP67 را بدست آوردند. این بدین معنی است که این گوشی ها می توانند به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۱ متری آب دوام بیاورند و همچنان سالم بمانند. با وجود این ویژگی که یکی از ویژگی هایی بود که طرفداران آیفون مدت ها برای حضور آن منتظر بودند اما ممکن است عده ای اصلا دوست نداشته باشند که آیفون های ۷ و ۷ پلاس خود را خیس ببیند.

این به این خاطر است که گارانتی گوشی های آیفون ۷ و ۷ پلاس به وضوح اعلام کرده است که ” مقاومت در برابر آب و گرد و غبار یک شرایط دائمی نیست و این مقاومت ممکن است به صورت طبیعی کم شود”. به عبارت دیگر مقاومت این گوشی در برابر آب و گرد و غبار به مرور زمان به طور کلی از بین می رود. با این شرایط گارانتی این گوشی ها نیز اعلام کرده است که آسیب هایی که به وسیله ی آب به قطعات داخلی گوشی های آیفون ۷ و ۷ پلاس شامل گارانتی نمی شود.

گفته می شود که مقاومت گوشی های آیفون ۷ و ۷ پلاس در برابر آب مشابه مقاومت در برابر آب ساعت های اصلی اپل است. برای ساعت های هوشمند اپل در زمان معرفی اعلام کرد که ” ساعت های هوشمند اپل در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است اما ضد آب نیست. برای مثال شما می توانید که هنگام انجام تمرینات ورزشی ، زیر باران و هنگامی که دستان خود را می شویید ساعت اپل واچ خود را بر روی دست خود ببندید اما فرو کردن این ساعت ها در زیر آب توصیه نمی شود.”

اپل در این قضیه تنها نیست. گارانتی گوشی های سامسونگ گلکسی S7 و S7 Edge که هر دوی آن ها دارای گواهینامه ی IP68 هستند شامل گارانتی نمی شوند.

این برای این بود که اگر شما زمانی هوس کردید تا با آیفون ۷ خود حمام کنید شما دوباره به این قضیه فکر کنید. اگر به هر دلیلی آب به داخل آیفون شما رفت مسئولیت آن بر عهده ی خود شما است.

منبع : phoneArena  

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید