گوشی آتش گرفته در دستان یک کودک ۶ ساله یک گوشی گلکسی Core بود نه نوت ۷ - تکفارس 
گوشی آتش گرفته در دستان یک کودک ۶ ساله یک گوشی گلکسی Core بود نه نوت ۷ - تکفارس 

گوشی آتش گرفته در دستان یک کودک ۶ ساله یک گوشی گلکسی Core بود نه نوت ۷

سعید مزارعی
۲۴ شهریور ۱۳۹۵ - 15:59
گوشی آتش گرفته در دستان یک کودک ۶ ساله یک گوشی گلکسی Core بود نه نوت ۷ - تکفارس 

اگر شما هفته های اخیر را در غار هم زندگی کرده باشید باز هم خبر های راجع به مشکل سامسونگ برای گوشی های نوت ۷ این شرکت که به دلیل مشکلات باتری این گوشی باعث آتش گرفتن و انفجار آن ها می شود را شنیده اید. گوشی های منفجر شده تنها باعث خالی شدن انبار های سامسونگ نشده است بلکه همچنین داستان های ترسناک زیادی را هم به وجود آورده است. در روز ۸ سپتامبر گزارشی از فلوریدا منتشر شد مبنی بر اینکه یک گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۷ در ماشین یک مرد منفجر شده باعث شده که آن ماشین آتش بگیرد. برای مرد و خانواده ی او اتفاقی نیفتاد اما دختر صاحب ماشین تنها چند دقیقه قبل از انفجار در حال کار کردن با آن نوت ۷ بود. چند روز پیش هم خبری برای شما منتشر کردیم که یک پسر بچه ی ۶ ساله در بروکلین نیویورک در حالی که با گوشی نوت۷ در حال بازی بود بر اثر انفجار این گوشی سوخته و روانه بیمارستان شده است. اما به نظر می رسد که در مورد خبر دوم اطلاعات جدیدی به دست آمده است.

بر اساس اطلاعات جدید که توسط شبکه ی NBC نیویورک منتشر شده است پسر بچه ی ۶ ساله اصلا از گوش نوت ۷ استفاده نمی کرده است. در عوض این پسر بچه در حال استفاده از یکی از محصولات دیگر شرکت سامسونگ یعنی گلکسی Core بوده است. گوشی های گلکسی Core 2 سال پیش عرضه شده اند و این اولین باری است که در مورد مشکل باتری این گوشی خبرهایی می شنویم. این بدین معنی نیست که اکنون کلیه باتری های گوشی های گلکسی Core مشکل دارند. همانگونه که می دانید گوشی گلکسی Core یکی از قدیمی ترین گوشی های سامسونگ است که دارای باتری قابل تعویض بوده است. از آن جایی که می دانیم تاریخ عرضه ی این گوشی به سال ۲۰۱۴ بر می گردد اصلا متعجب نخواهیم شد اگر بشنویم که این کاربر باتری گوشی خود را با یک باتری ساخت شرکت های ثانویه تعویض کرده باشد. با این وجود اگر مشخص شود که این گوشی دارای یک باتری رسمی ساخت شرکت سامسونگ بوده است آیا سامسونگ وارد دردسر تازه ای به غیر از گوشی های نوت ۷ خواهد شد؟ اگر این گونه باشد، پس چرا ما هرگز تا قبل از خبرهای مربوط به مشکلات باتری های گوشی نوت ۷ چیزی درباره ی آن ها نشنیده بودیم؟ یک شانس در این باره وجود دارد و آن این است که تا قبل از اعلام فراخوانی برای گوشی های نوت ۷ هم مشکلاتی در این باره وجود داشته است اما به سادگی گزارش و منتشر نشده است. اگر اینگونه باشد پس چند گزارش منتشر نشده از این مشکلات وجود دارد؟

وقتی این خبر در اول هفته منتشر شد، شرکت سامسونگ به فون آرنا اینگونه گفت :

“ما با خانواده ی لوییس تماس گرفتیم تا هر کاری که در توان داریم برای آن ها و پسرشان انجام دهیم. امنیت مشتریان بالاترین اولویت ما باقی مانده است و ما در حال بررسی این موضوع هستیم.”

مشکلات مربوط به باتری گوشی های گلکسی نوت ۷ یک مشکل بسیار جدی است و اینکه گوشی که آن پسر بچه ی ۶ ساله را سوزانده است یک نوت ۷ نبوده بلکه یک گوشی گلکسی Core بوده چیزی از جدی بودن مشکل باتری نوت ۷ کم نمی کند. اگر شما هنوز دارنده ی یکی از گوشی های نوت ۷ ۷ از شما خواهش می کنیم و شما را تشویق می کنیم که به یکی از نمایندگی هی شرکت سامسونگ و یا فروشگاهی که گوشی خود را از آن جا خریداری کرده اید رجوع کنید و از مزیت های زیاده تعویض گوشی خود استفاده کنید. شاید این قضیه در ظاهر یک تسهیلات به نظر برسد اما اصلا اینگونه نیست و این قضیه مربوط به امنیت شما و خانواده ی شما است.

منبع : phoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.