کالبد شکافی گوشی آیفون ۷ - تکفارس 
کالبد شکافی گوشی آیفون ۷ - تکفارس 

کالبد شکافی گوشی آیفون ۷

سعید مزارعی
۲۶ شهریور ۱۳۹۵ - 23:07
کالبد شکافی گوشی آیفون ۷ - تکفارس 

فروش گوشی های آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس در سراسر دنیا شروع شده است و ظاهرا کارشناسان سایت iFixit هم در کشور استرالیا برای خرید این گوشی ها در صف های طولانی برای خرید این گوشی ها قرار گرفته اند ( به این دلیل که از لحاظ زمانی کشور استرالیا اولین کشوری است که گوشی های آیفون در آن جا عرضه می شود ) تا گوشی های جدید شرکت اپل را کالبد شکافی کنند.

کالبد شکافی iFixit نشان می دهد که شرکت اپل برای گوشی آیفون ۷ پلاس از یک باتری با ظرفیت ۲۹۰۰ میلی آمپر استفاده کرده است. این دقیقا برخلاف ویدئویی است که دیروز از کالبد شکافی یک گوشی آیفون ۷ پلاس منتشر شد. به نظر می رسد آن گوشی نسخه ی نهایی نبوده است و همچنین در آن ویدئو ادعا شد که آیفون ۷ پلاس دارای یک باتری ۲۶۷۵ میلی آمپر ساعتی می باشد. باتری گوشی آیفون ۷ پلاس مشابه باتری استفاده شده در نسل پیشین است با این تفاوت که اپل قول داده است که این گوشی ۱ ساعت عمر باتری بیشتری هنگام تماشای ویدئو داشته باشد. این اتفاق به لطف بهینه سازی و هماهنگی بین سخت افزار و نرم افزار این گوشی انجام شده است. اما در مورد گوشی کوچکتر آیفون وضعیت به چه شکل است؟

خوب باید اشاره کنیم که اولین کالبد شکافی با فاصله ی بسیار کوتاهی انجام شد و این اتفاق به وسیله ی کارشناسان iFixit صورت نگرفته است اما با این حال بسیار حرفه ای تمامی قطعات و داخل این دستگاه بررسی شده است. ما می دانیم که شما مشتاق هستید ابتدا کدام خبر را درباره ی این گوشی بشنوید- اپل اعلام کرده است که گوشی آیفون ۷، ۲ ساعت بیشتر نسبت به نسل پیشین خود یعنی آیفون ۶s در هنگام تماشای ویدئو و گشت و گذار در اینترنت روشن می ماند.

این اتفاق به لطف چه چیزی محقق شده است؟ خوب این اتفاق به لطف باتری ۷.۴۵ وات بر ساعتی جدید که ظرفیتی معادل ۱۹۶۰ میلی آمپر ساعتی دارد محقق شده است. گوشی های آیفون ۶s باتری معادل ۱۷۱۵ میلی آمپر ساعت داشتند که افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت باتری آن باعث افزایش کارایی برقی گوشی آیفون ۷ شده است. البته به این افزایش ظرفیت، بهینه سازی و همگام سازی بیشتر نرم افزار و سخت افزار را نیز اضافه کنید که اپل در آیفون ۷ پلاس نیز آن را انجام داده است و نتیجه ی آن افزایش عمر باتری در هر دو گوشی شده است.

به طور خلاصه باید بگوییم اپل تصمیم گرفته است تا فضای بوجود آمده بر اثر حذف جک ۳.۵ میلی متری صدا را برای افزایش عمر باتری در آیفون ۷ که قبلا یکی از نقاط ضعف این گوشی محسوب می شد اختصاص دهد. اما در آیفون ۷ پلاس این فضا برای دوربین دوگانه که دارای زوم اپتیکال است استفاده شده است که با این وجود هم عمر باتری قابل قبولی دارد.

در مورد سایر چیزهایی که ما از این کالبد شکافی فهمیدیم راز خاصی باقی نمانده است و تقریبا همه ی مشخصات این گوشی منتشر شده است.

به نظر می رسد که تنها یک اسپیکر در زیر گوشی وجود دارد اما ظاهرا دو میکروفون در آنجا به اضافه ی یک میکروفون دیگر در بالای گوشی وجود دارد. حافظه ی رم ۲ گیگابایتی این گوشی را شرکت سامسونگ تولید می کند در حالی که حافظه ی ۱۲۸ گیگابایتی این گوشی ها ساخت کمپانی Hynx است.

منبع : phoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.