اولین شکایت از سامسونگ برای انفجار گوشی نوت ۷ اتفاق افتاد - تکفارس 
اولین شکایت از سامسونگ برای انفجار گوشی نوت ۷ اتفاق افتاد - تکفارس 

اولین شکایت از سامسونگ برای انفجار گوشی نوت ۷ اتفاق افتاد

سعید مزارعی
۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - 18:20
اولین شکایت از سامسونگ برای انفجار گوشی نوت ۷ اتفاق افتاد - تکفارس 

بالاخره انفجار ها کار دست سامسونگ داد. یک مرد اهل فلوریدا به نام جاناتان استروبل ادعا می کند که برای اولین بار پرونده ای علیه سامسونگ به دلیل آتش سوزی و انفجار گوشی های معیوب گلکسی نوت ۷ تشکیل داده است. این شخص دچار سوختگی شدیدی بر اثر انفجار گوشی نوت ۷ خود در جیب عقب شلوارش شد. این شخص در روز ۹ سپتامبر در حال رفتن به یک فروشگاه بود که این حادثه اتفاق افتاد.

انفجار گوشی نوت ۷ باعث سوختگی انگشت استروبل شد و همچنین پای راست او نیز به شدت دچار سوختگی شد. کیت پیرو وکیل استروبل می گوید که موکل او ” دچار یک سوختگی عمیق درجه ی دوم تقریبا اندازه ی سایز گوشی در پای راستش شده است. متاسفانه برنامه ی فراخوانی این گوشی ها برای موکل من خیلی دیر اتفاق افتاد. ” اینجاست که تصمیم سامسونگ مبنی بر عدم فراخوانی گوشی های نوت ۷ تا روز ۱۵ سپتامبر حسابی آن ها را به دردسر خواهد انداخت. با این که سامسونگ فراخوانی گوشی های نوت ۷ را از رو ۲ سپتامبر آغاز کرد اما آن یک فراخوانی داوطلبانه بود. بعد از آن روز نیز شاهد گزارش های انفجار مختلف از سوی کاربران بودیم.

از سویی دیگر رسانه های جمعی ( از جمله تکفارس ) هم به صورت مداوم از کاربران درخواست می کردند که گوشی های نوت ۷ خود را خاموش کنند. این هشدار ها از قبل از ۹ سپتامبر یعنی روزی که این شخص دچار سانحه شد اتفاق می افتاد. با اینکه ما از قانون سر در نمی آوریم اما می توانیم تصور کنیم که سامسونگ به هشدارهای پی در پی رسانه ها اشاره خواهد کرد و این سوال را مطرح می کند که چرا نه تنها گوشی خود را خاموش نکرده است بلکه ریسک قرار دادن آن را در جیب عقب خود را نیز پذیرفته است. اما سامسونگ باید خود را آماده ی حجم عظیمی از انتقادات به دلیل عدم فراخوانی این گوشی ها به صورت رسمی کند.

شرکت سازنده می گوید که در طول این دعوی قضایی هیچگونه توضیحی نخواهد داد. جاناتان استروبل به دلیل زیان، حقوق از دست رفته، درد و رنج و آسیب های دیگر ادعای خسارت کرده است.

در آینده ی کوتاه مطمئنا شاهد شکایت های بیشتری از سامسونگ خواهیم بود. با استناد به تنظیم کننده ی امنیتی در ایالات متحده، شرکت سامسونگ تاکنون ۹۲ گزارش از انفجار گوشی های نوت ۷ را در ایالات مختلف دریافت کرده است که ۲۶ گزارش آن مربوط به سوختگی بوده و ۵۵ گزارش از صدمه به اموال بوده است.

از قضا در همان تاریخی که استروبل دچار صدمه شد ما گزارشی از شکایت یک شخص به نام دانیل رامیرز از شرکت سامسونگ برای شما منتشر کردیم. این شخص هنگامی که گوشی گلکسی S7 Edge خود در جیب پیراهنش دچار انفجار شد دچار سوختگی درجه ی دو و سه شده بود. رامیرز هنگامی که در بیمارستان بود اقدام به پیوند دردناک پوست کرده بود.

منبع : phoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.