محققان MIT و IBM قصد بخشیدن ادراک به هوش مصنوعی را دارند - تکفارس 
محققان MIT و IBM قصد بخشیدن ادراک به هوش مصنوعی را دارند - تکفارس 

محققان MIT و IBM قصد بخشیدن ادراک به هوش مصنوعی را دارند

علی سیف الهی
۳۱ شهریور ۱۳۹۵ - 16:03
محققان MIT و IBM قصد بخشیدن ادراک به هوش مصنوعی را دارند - تکفارس 

ربات های هوشمند و دیگر سیستم های هوش مصنوعی هنوز درک درستی از جهان اطراف خود ندارند اما به نظر می رسد که دانشمندان شرکت IBM و دانشگاه MIT به دنبال روشی برای بخشیدن ادراک جهان به ربات ها و سیستم های هوش مصنوعی هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

شما یک همکاری چندین ساله را با یکدیگر آغاز کرده اند که هدف این همکاری افزودن توانایی هوش مصنوعی در تفسیر نشانه ها و صداهای اطراف خود، همانند انسان ها است. IBM از طریق پلتفرم محسباتی شناختی واتسون خود متخصصین را پشتیبانی خواهد کرد و به آن ها تکنولوژی خواهد بخشید و دانشگاه MIT نیز تحقیقات را انجام خواهد داد. شاید این همکاری در اوایل راه خود باشد اما این دو همکار درک درستی از آنچه که به دنبال آن هستند، دارند و می دانند که به دنبال چه چیزی هستند.

یکی از بزرگترین چالش ها، گسترش دادن الگوی نشخیص و پیشگویی خواهد بود. یک انسان به سادگی می تواند آنچه را که در یک حادثه دیده است را بفهمد و آنچه را که در آینده اتفاق خواهد افتاد تشخصی دهد، IBM که این گونه می گوید، اما این کار امروزه برای هوش مصنوعی تقریبا کاری محال است و آن ها قادر به درک و پیشگویی شبیه انسان ها نیستند. توانایی درک و تفسیر سریع حوادث و اتفاق ها می تواند برای همه ی افراد، از کارکنان ایستگاه های سلامتی گرفته تا ماشین های پیچیده بسیار مفید باشد و حتی برای موارد بیشتری از حرفه ها و اشیا می تواند مفید واقع شود.

هیچ تضمینی وجود ندارد که IBM و MIT بتوانند مشکلی که گوگل، فیسبوک و آکادمی های پر تعداد را از پیشرفت بازداشته، حل کنند و راه حلی بیابند. هر چند به ندرت اتفاق می افتد که دانشمندان به چنین نوعی از تکنولوژی دسترسی یابند. شما شاید کشف های بزرگی را از گروه هایی که استفاده ای دوستانه از سخت افزار و کد های هوش مصنوعی ندارند، شاهد باشد. چون همیشه که قسمت خوب باعث پیشرفت نمی شود.

نظر شما درباره ی این همکاری چیست؟ آیا در آینده ربات ها قادر به احساس و درک محیط اطراف خود خواهد بود؟

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید