ممکن است به زودی واتس اپ برای امنیت بیشتر چت ها از شما درخواست پسورد کند - تکفارس 
ممکن است به زودی واتس اپ برای امنیت بیشتر چت ها از شما درخواست پسورد کند - تکفارس 

ممکن است به زودی واتس اپ برای امنیت بیشتر چت ها از شما درخواست پسورد کند

سعید مزارعی
۱ مهر ۱۳۹۵ - 20:02
ممکن است به زودی واتس اپ برای امنیت بیشتر چت ها از شما درخواست پسورد کند - تکفارس 

فیسبوک صاحب اپلیکیشن پیام رسان واتس اپ در آپریل گذشته در قالب یک بروزرسانی بزرگ قابلیت های رمز نگاری end-to-end زیادی به این اپ اضافه کرد. همانگونه که نشان داده شده است حتی با رمزنگاری های end-to end سرویس های پیام رسان مانند واتس اپ هنوز هم در معرض جاسوسی از چت ها قرار دارند. با این حال، واتس اپ در تلاش است تا این سرویس را امن تر از همیشه کند و به زودی این اپ به قابلیت انتخاب رمز عبور برای چت ها مجهز خواهد شد.

حتی با رمزنگاری end-to-end در داخل این اپ، واتس اپ در برابر خوانده شدن پیام های شما از طریق کاربرانی که به گوشی شما دسترسی دارند عاجز است. به استناد یک گزارش توسط Android Authority ، با یک بروزرسانی یک قابلیت جدید به واتس اپ اضافه خواهد شد که به کاربران اجازه می دهد تا با انتخاب یک رمز شش رقمی مانع از خوانده شدن پیام های آن ها شوند.

ظاهرا با بررسی خطوط برنامه ی واتس اپ، یک نوشته شامل ” شماره ی پسورد ۶ رقمی را وارد کنید ” ، ” پسورد درست نیست، دوباره تلاش کنید ” و ” یک ایمیل پشتیبان وارد کنید ” دیده شده است. بخش ایمیل پشتیبانی ممکن است به صورت اختیاری باشد، به گفته ی گزارش این ایمیل ممکن است راهی برای برگرداندن دسترسی به حساب کاربری در صورتی که کاربران به صورت اتفاقی پسورد خود را فراموش کرده باشند است.

به طور حتم تنها به دلیل اینکه این قابلیت تست شده است به این معنی نیست که این قابلیت خیلی زود عرضه شود و یا اصلا اتفاق می افتد. اما به وضوح تلاش فیسبوک / واتس اپ برای امن نگه داشتن اپ های خود دیده می شود، پس اضافه شدن این قابلیت دور از انتظار نخواهد بود.

اگر می خواهید از این قابلیت بیشتر آگاه شوید با خبرهای بعدی همراه ما باشید.

منبع : phoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید