سامسونگ گرمای خارجی را مقصر حادثه ی نوت ۷ در چین می داند - تکفارس 
سامسونگ گرمای خارجی را مقصر حادثه ی نوت ۷ در چین می داند - تکفارس 

سامسونگ گرمای خارجی را مقصر حادثه ی نوت ۷ در چین می داند

امید بصیری
۲ مهر ۱۳۹۵ - 00:35
سامسونگ گرمای خارجی را مقصر حادثه ی نوت ۷ در چین می داند - تکفارس 

سامسونگ زیر بار منفجر شدن یک عدد نوت ۷ در چین نمی رود و می گوید که وجود گرمای بیش از حد خارجی باعث این انفجار شده است. در ادامه ی این خبر و جزئیات آن با تکفارس همراه باشید.

وقتی که دو هفته پیش خبر جمع آوری تمامی نوت های ۷ از سطح بازار اعلام شد سامسونگ گفت که هیچ کدام از نسخه های این گوشی در چین از این مشکل رنج نمی برند. سامسونگ اعلام کرد که باتری های استفاده شده در این سری محصول در چین با نقاط دیگر دنیا فرق دارد، در واقع تولید کننده ی باتری این سری گوشی ها در چین همان شرکتی است(Amperex Technology Limited) که سامسونگ پس از فاجعه ی نوت ۷ مسئولیت تولید باتری ها را به آن سپرده است. نخستین مورد از آتش گرفتن های نوت ۷ چند روز پیش در پین گزارش شد که مطمئناً نخستین گزارش از این نوع بود. سامسونگ نیز کارشناسان خود را به محل حادثه فرستاده و متوجه شده که این مشکل از باتری این گوشی ها نبوده است.

سامسونگ بیانیه ای را در وب سایت چینی خود ارسال کرده است و اعلام کرده است که “آسیب وارد شده به این محصول به دلیل گرمای بیش از حد خارجی بوده است” بدون ذکر هیچ گونه اطلاعاتی از منبع دمای خارجی که در این متن گفته شده دلیل این حادثه بوده. شرکت تولید کننده ی باتری این محصول یعنی شرکت Amperex Technology Limited نیز در بیانیه ای که منتشر کرده اعلام کرده که این گوشی قطعاً از باتری های این شرکت استفاده می کرد اما با توجه به علائم سوختگی بر روی گوشی احتمالاً یک منبع خارجی باعث بالا رفتن دمای این گوشی شده است و به احتمال زیاد یک منبع خارجی عامل این حادثه بوده است.

برای سامسونگ بسیار حیاتی بود که خیلی سریع این مسئله را حل و فصل کند در حالی که گوشی هایی که اخیراً جایگزین نوت های قدیمی می شوند از باتری های این شرکت چینی استفاده می کنند. همه می دانند که باتری های تولید شده ای که علت اصلی منفجر شدن ها و آتش گرفتن های نوت ۷ بودند توسط خود سامسونگ و یکی از بخش های این شرکت تولید می شدند بخشی که دیگر وظیفه ی تولید این باتری ها را بر عهده ندارد.

فردی مطلع در این ماجرا اعلام کرده که آن جسم خارجی که اعلام می شود منبع گرمای بیش از حد تولید شده بر نوت ۷ بوده احتمالآً یک فن گرم کننده و یا یک عدد فر بوده است. این بدین معنی است که این فرد اشتباهاً و سهواً این فن را به سوی نوت ۷ گرفته است و یا ممکن است  که نوت ۷ خود را داخل یک فر جا گذاشته باشد! تصمیم با شماست که کدام قصه را باور کنید!سشئ

منبع:sammobile.com

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.