ناسا به دنبال ایده های چگونگی زندگی در مریخ است - تکفارس 
ناسا به دنبال ایده های چگونگی زندگی در مریخ است - تکفارس 

ناسا به دنبال ایده های چگونگی زندگی در مریخ است

علی سیف الهی
۲ مهر ۱۳۹۵ - 15:35
ناسا به دنبال ایده های چگونگی زندگی در مریخ است - تکفارس 

تمایلات بشر نا متنهای است و هیچ پایانی برای خواسته های انسان وجود ندارد. سفر به سیاره ی سرخ نیز یکی از مهمترین خواسته های بشر امروزی است که کم کم در حال عملیاتی شدن است و ناسا هم به همین علت به دنبال افراد با هوشی است که درباره ی چگونگی زندگی در این سیاره نظر بدهند. برای کسب اطلاعات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

اگر شما ایده ی پخته ای درباره ی چگونگی زندگی در سیاره ی مریخ دارید اما نمی توانید آن را به ناسا منتقل کنید، باید خود را خوش شانس بدانید. این آژانس فضایی از برنامه ی NASA iTech خود پرده برداری کرد. این برنامه تمامی ایده ها را از عموم مردم، بخش های دولتی، آکادمی ها و صنایع هوا فضایی دریافت می کند تا بتواند آینده ی بهتری برای سفر های فضایی بسازد و به ماموریت های مختلف مریخ کمک کند. مخصوصا ناسا ۵ صفحه پروپازول برای تکنولوژی های محافظت از اشعات رادیواکتیو، سیستم های پشتیبانی حیات، سلامتی فضانوردان، رانش فضایی و ابزار های با دیقت بالا برای اندازه گیری گاز های گلخانه ای می خواهد.

البته که ناسا تحقیقات خود را درباره ی تکنولوژی های جدید انجام می دهد، اما این آژانس فضایی امیدوار است تا بتواند نوآوری های جدیدی را از منابع غیر خودی دریافت کرده و ایده های متفاوتی را به دست آورد. متاسفانه بازه ی ارائه ی ایده ها و نظرات بسیار کوتاه است. سایت NASA iTech تنها تا تاریخ ۱۷ام اکتبر برگه ها را قبول می کند. در طول چند ماه آینده نیز ۱۰ نظر برتر انتخاب شده و در مقر اصلی ناسا در ماه دسامبر معرفی خواهند شد. همچنین به سه ایده ی برتر منابع مورد نیاز داده خواهد شد تا بتوانند ایده ی خود را عملیاتی کنند.

نظر شما درباره ی سفر های فضایی و این فعالیت جالب ناسا چیست؟

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.