از زمان رسوایی آزمایشات آلودگی خودروهای دیزلی فولکس واگن یک سالی می گذرد و هنوز این شرکت به خاطر این مشکل تحت پیگرد های قضایی قرار دارد. حال به نظر می رسد که محققان درخواست غرامت بیشتری از این شرکت را کرده باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

شرکت والگن ولکس تقریبا تا به امروز ۱۴.۷ میلیارد دلار غرامت پرداخت کرده است که درنوع خود در ایالات متحده بی نظیر است و همتایی ندارد. حال نیز ۱۴۰۰ تن از بازرسان این شرکت به دنبال گرفتن غرامت ۹.۱ میلیارد دلاری به خاطر صدمات وارد شده هستند.

بنا به گزارش روترز، این شرکت خودرو ساز مجبور است تا مدارک بشتری را برای کار های اداری ارائه کند. این شکایت در دادگاه محلی در شهر برانشوینگ آلمان، در نزدیکی مقر اصلی این شرکت در ولفسبورگ انجام پذیرفته است. نیمی از شکایت نامه ها تحویل داده شده اند چون سهامداران والگن ولکس باور داشتند که روز ۱۸ام سپتامبر آخرین روز برای تحویل دادن فایل ها بوده است.

بسیاری از شاکیان مدعی هستند که والگن ولکس سهامداران را درباره ی این که دستکاری برنامه ی سنجش آلودگی خودروهای دیزلی چقدر خطرناک می تواند باشد، آگاه نساخته است. اوایل این ماه نیز یکی از مهندسین سابق این شرکت در دادگاه فدرال ایالات متحده محکوم شناخته شد چون به اغوا و فریب شرکت ها و مصرف کنندگان آمریکایی پرداخته بود.

شکایت نامه های جدید سهامداران مبلغی نزدیک به ۳.۶ میلیارد دلار را شامل می شود و به نمایندگی از بازرسان مالی این شرکت پر شده اند. در میان شاکیان چندی از شرکت های بازنشتگی ایالتی آلمان نیز حضور دارند. این موسسات در یک سال گذشته بخشی از سهام این شرکت را خریداری کرده بودند و حال از این شرکت شکایت دارند. والگن ولکس فعلا مجبور است تا بیش از ۱۸ میلیارد دلار را به عنوان غرامت در ایالات متحده پرداخت کند. تحلیلگران پیش بینی کرده اند که تعداد شکایت ها از مقدار فعلی نیز فراتر رود و این شرکت جریمه های مختلفی را متحمل گردد. با نگاه کردن به آینده می توان دید که هنوز این شرکت در حال سرمایه گذاری بر روی خودرو های الکتریکی است تا بتواند خود را به روز های اوج بازگرداند.

نظر شما در این باره چیست؟

منبع: Engadget