گوشی سامسونگ گلکسی S8 ممکن است با پردازنده ی ۱۰ نانومتری Exynos 8895 عرضه شود - تکفارس 
گوشی سامسونگ گلکسی S8 ممکن است با پردازنده ی ۱۰ نانومتری Exynos 8895 عرضه شود - تکفارس 

گوشی سامسونگ گلکسی S8 ممکن است با پردازنده ی ۱۰ نانومتری Exynos 8895 عرضه شود

سعید مزارعی
۲ مهر ۱۳۹۵ - 19:49
گوشی سامسونگ گلکسی S8 ممکن است با پردازنده ی ۱۰ نانومتری Exynos 8895 عرضه شود - تکفارس 

در کره ی جنوبی یکی از مقامات رسمی شرکت سامسونگ هنگامی که در تلاش بود تا اطلاعات محرمانه ای در مورد تکنولوژی ساخت چیپ های ۱۴ و ۱۰ نانومتری شرکت سامسونگ را به یکی از شرکت های رقیب چینی بفروشد بی درنگ توسط پلیس محلی دستگیر شد. در حالی که سامسونگ از شخص مورد نظر شکایت کرد اما اطلاعات لو رفته از این مدارک نشان می دهد که شرکت سامسونگ قصد دارد تا در گوشی سال آینده ی خود یعنی گوشی گلکسی S8 از یک چیپ ۱۰ نانومتری استفاده کند. همچنین SamMobile اطلاعات دیگری بدست آورده است که ممکن است از این اسناد محرمانه باشد یا نباشد.

گزارش شده است که گوشی سامسونگ گلکسی S8 می تواند از یک چیپ ۱۰ نانومتری Exynos 8895 که دارای آخرین پردازنده ی گرافیکی ساخت شرکت ARM یعنی Mali-G71 است استفاده کند. همچنین گفته شده است که این پردازنده ی گرافیکی ۵۰ درصد از پردازنده ی Mali-T880 به کار رفته در گوشی سامسونگ گلکسی S7 قدرتمند تر است. همچنین شایعه شده است که حتی این پردازنده ی گرافیکی از پردازنده ی گرافیکی به کار رفته در چیپ اسنپ دراگون ۸۳۰ شرکت رقیب یعنی کوالکام که تقریبا سال آینده معرفی می شود هم قدرتمند تر است. با این حال هم ما هیچ اطلاعات معتبری از پردازنده ی گرافیکی Adreno بعدی نداریم تا این گزارش ها را رد و یا تایید کنیم.

 پردازنده ی گرافیکی Mali-G71 از یک معماری جدید به نام Bifrost استفاده می کند و طراحی End-to-End برای محتوای ۴K و تجربه ی واقعیت مجازی دارد. همچنین این پردازنده ی گرافیکی از تکنولوژی هایی نظیر Vulkan، OpenGL ES 3.2، GPU Computer و Android RenderScript پشتیبانی می کند. این پردازنده ی گرافیکی دارای نرخ کلاک ۸۰۰ مگاهرتز است و از دو پردازنده ی گرافیکی Mali-T880 استفاده می کند.

با هسته های قدرتمند گرافیکی مانند این، انتظار می رود که گوشی سامسونگ گلکسی S8 دارای صفحه نمایش با رزلوشن ۴K ، پیشرفت هایی در واقعیت افزوده و افزایش کیفیت ویدئوها همراه است. هرچند که این شرکت هنوز به طور رسمی از صفحه نمایش های OLED با کیفیت ۴K رونمایی نکرده است. ما تقریبا مطمئن هستیم که در ماه های آتی خبرهای زیادی از گوشی سامسونگ گلکسی S8 خواهیم شنید. پس برای اخبار بیشتر در مورد این گوشی ها با ما در تکفارس همراه باشید.

منبع : phoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید