Ming Chi-Kuo می گوید اپل آیفون های کمتری به نسبت سال گذشته می فروشد - تکفارس 
Ming Chi-Kuo می گوید اپل آیفون های کمتری به نسبت سال گذشته می فروشد - تکفارس 

Ming Chi-Kuo می گوید اپل آیفون های کمتری به نسبت سال گذشته می فروشد

سعید مزارعی
۵ مهر ۱۳۹۵ - 15:03
Ming Chi-Kuo می گوید اپل آیفون های کمتری به نسبت سال گذشته می فروشد - تکفارس 

تحلیلگر وبسایت KGI یعنی Ming-Chi Kuo به دلیل صحبت های دقیقش در مورد محصولات اپل شناخته شده است. به نظر می رسد که کو اطلاعات دقیقی در مورد قابلیت های گوشی های آیفون و تبلت آیپد سال آینده ی اپل دارد. آخرین نوشته ای که او برای مشتریان شرکت خود فرستاده بود، شامل اطلاعاتی در مورد میزان فروش گوشی های آیفون ۷ و ۷ پلاس بود.

کو مشکلات مربوط به گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۷ را در نظر گرفت و این مشکل را دلیل افزایش پیش بینی خود در مورد درخواست برای گوشی های آیفون در سال ۲۰۱۶ را به ۷۰ تا ۷۵ میلیون بیان داشته است : پیش بینی های قبلی کو در مورد فروش آیفون در سال ۲۰۱۶ عدد ۶۵ میلیون بود. حتی با افزایش این رقم بازهم فروش این گوشی ها به نسبت گوشی های نسل پیشین یعنی آیفون ۶s و ۶s پلاس پایین تر است. این تحلیلگر همچنین می گوید که گزارش ها از فروش این گوشی ها و همچنین تقاضای بسیار بالا می تواند تا حد زیادی نتیجه ی تبلیغات اپراتورها برای این گوشی ها باشد. در آمریکا هر چهار اپراتور بزرگ پیشنهاداتی شامل یک گوشی آیفون ۷ با حافظه ی ۳۲ گیگابایتی به صورت رایگان به کشتریان عرضه می کنند.

این تحلیلگر همچنین اضافه می کند که اپل تنها قادر به تولید ۶۰ تا ۷۰ درصد از گوشی های جدید خود به رنگ مشکی براق است. طبیعتا این باعث کمبود گوشی های به رنگ مشکی براق در بازار می شود. گزارش شده بود که اپل به تامین کنندگان خود گفته بود که قصد تولید ۱۰۰ میلیون گوشی آیفون ۷ در سال ۲۰۱۶ را دارد.

هفنه ی گذشته یک موسسه تحقیقاتی آلمانی به نام GFK با بررسی کانال های فروش گوشی های آیفون ۷ و ۷ پلاس به این نتیجه رسیده بود که فروش این گوشی ها با افت ۲۵ درصدی نسبت به گوشی های سال گذشته همراه بوده است. با این حال هنوز هم برخی از تحلیلگران به گوشی های آیفون ۷ امیدوارند. Song-jeong یکی از سهام داران کره ی جنوبی می گوید که گوشی آیفون ۷ می تواند به پرفروشترین گوشی بازار تبدیل شود و این کار به لطف پیشنهادات اپراتورها محقق می شود.

تضادها در مورد میزان فروش و تقاضا برای گوشی های آیفون موضوع جدیدی نیست. ما باید تا ماه دیگر که اپل گزارش سه ماه ی مالی خود را گزارش می کند صبر کنیم و آن زمان می توانیم تخمین هایی در مورد میزان فروش آیفون های سال ۲۰۱۶ بزنیم. ممکن است مهمترین بخش آن گزارش مربوط به سه ماهه ی منتهی به ماه دسامبر باشد. نتایج مربوط به سه ماه ای که شامل فروش در تعطیلات می شود قرار است در ماه ژانویه ۲۰۱۷ منتشر شود.

منبع : phoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.