برنامه ی Tilt Brush گوگل در ماه سپتامبر ۲۰۴ به عنوان برنامه ای برای تجربه ی نقاشی در دنیای واقعیت مجازی عرضه شد. حال خبر هایی منتشر شده مبنی بر این که این برنامه قابلیت جدیدی به نام چند نفرگی را دریافت خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

برنامه ی Tilt Brush به سادگی برنامه ی مایکروسافت پینت است و کاربرد راحتی دارد. گوگل در طول دو سال گذشته قابلیت های درون بازی بسیاری را به آن اضافه کرده است. حال که افراد بیشتری فرصت استفاده از فناوری واقعیت مجازی را یافته اند، گوگل قصد دارد تا بخش چند نفره را به آن اضافه کند. هنوز تاریخ انتشار مشخصی برای این برنامه تعیین نشده است اما به نظر نمی رسد که برای انتشار این قابلیت جدید، باید زمان زیادی را منتظر بمانیم.

آن طور که از گفته ها می توان فهمید، در این بخش همه ی بازیکنان به صورت مجازی در یک اتاق جمع می شوند و با یکدیگر همکاری می کنند. اما این همه ی چیز نیست. هر بازیکن در این بازی با طرحی از هدست که خودشان کشیده اند حضور خواهند داشت و خبری از حضور نماهایی شبیه انسان نخواهد بود و توجه همه ی بازیکنان به خلق آثار جدید معطوف خواهد بود. حتی شما می توانید هدست دیگر بازیکنان را نیز شکل و طرح بدهید. بنابراین می توان گفت که بازی Tilt Brush یک بازی بسیار خوب خواهد بود و خواهد توانست که بازیکنان را به خود مشغول کند.

البته چندین قابلیت دیگر نیز به بازی اضافه خواهند شد که مربوط به بخش چند نفره نیستند. یکی از آن ها مدل هایی هستند که به بازیکنان اجازه ی خلق تصاویر کارتونی دوار را می دهد. با استفاده از این قابلیت می توان تصاویری فریم به فریم ساخت و آن ها را به حرکت درآورد تا تصاویر جذابی را به نمایش بگذارند.

قابلیت دیگری که قرار است برای این برنامه منتشر شود، قلموی متحرک است که با استفاده از دوربین های هدست واقعیت مجازی HTC Vive می توان در دنیای واقعی نیز به نقاشی کردن پرداخت. البته همگی این ویژگی ها قرار نیست که به بازی اضافه شوند، اما تیم توسعه دهنده ی این برنامه سعی می کند تا به سرعت این قابلیت ها را در طی یک آپدیتی به بازی اضافه نماید.

نظر شما درباره ی این برنامه ی واقعیت مجازی چیست؟

منبع: Engadget