مروری بر آیفون ۷ پلاس - تکفارس 
مروری بر آیفون ۷ پلاس - تکفارس 

مروری بر آیفون ۷ پلاس

سعید مزارعی
۱۰ مهر ۱۳۹۵ - 21:51
مروری بر آیفون ۷ پلاس - تکفارس 

چند سال پیش ، اپل ( که همیشه تولید کنندگان گوشی های هوشمند را مجبور می  کرد در مسیر او حرکت کنند ) ظاهرا نهایتا به بازارها و علایق واکنش نشان داد و یک تغییر عظیم در سایز گوشی های تولیدی خود انجام داد. اپل از آیفون ۵ به بعد دست به تولید گوشی هایی با صفحه نمایش بزرگتر زد، اما ۲ سال پیش اپل با تولید آیفون ۶ در دو نمونه با اندازه ی ۴.۷ و ۵.۵ اینچی همه را شگفت زده کرد.

این گوشی مناسب کسانی است که از صفحه نمایش بزرگ خوششان می آید و اپل امسال علاوه بر صفحه نمایش بزرگ تر دلایل بسیار خوبی برای خداحافظی از گوشی کوچک تر و کوچ به این مدل به کاربران ارائه داده است.

آیا واقعا این سیستم دوربین دوگانه هیجان انگیز هنگام عکاسی کاربران شگفت زده خواهد کرد؟ آیا مقدار رم اضافه این گوشی، کارایی آن را نیز افزایش می دهد؟ و آیا بزرگ ترین باتری به کار رفته در آیفون ها عمر این گوشی را بیشتر می کند؟ قصد داریم در این مقاله به بررسی عمقی این گوشی بپردازیم تا پاسخ همه ی سوالات شما را بدهیم در ادامه با تکفارس همراه باشید :

چیزهایی که در جعبه ی این گوشی قرار دارند عبارتند از :

  • اپل آیفون ۷ پلاس
  • هدفون های ایرپاد با درگاه لایتنینگ
  • آداپتو تبدیل لایتنینگ به جک آنالوگ ۳.۵ میلی متری
  • آداپتور شارژر
  • کابل USB به لایتنینگ
  • دفترچه راهنما
  • توصیه های ایمنی
  • برچشپ های مختلف

طراحی

با گوشی آیفون ۷ پلاس ، اپل خود را در مقابل سوال تکراری در مورد طراحی یافت که چه چیزی را برای کاربران وقتی آیفون ۷ پلاس را مشاهده می کنند باید ارائه دهیم. آیا شما رویکرد امن را انتخاب می کنید و به کاربران طراحی را که سال گذشته از آن استقبال کردند را می دهید؟ و یا تلاش می کنید چیزی برجسته تر و چشم نواز و جدید را امتحان کنید ، البته این امکان که طراحی جدید همیشه باعث جلب نظر مشتری نمی شود هم وجود دارد.

در آخر اپل قسمتی از هر دو را انتخاب می کند و به خصوص در مورد آیفون ۷ پلاس، اپل سعی می کند چیز جدیدی را به کاربر اعتا کند و تمامی ریسک های آن را هم می پذیرد.

همانند آیفون ۷ و ۶s ، گوشی های آیفون ۷ پلاس و ۶s پلاس هم بسیاری از المان های طراحی را با هم به  اشتراک گذاشته اند، اما تفاوت هایی هم با همدیگر دارند که به راحتی قابل فهمیدن است. بزرگترین تغییر در  گرم به طراحی این گوشی مربوط به دوربین دوگانه آن است که از پشت گوشی بیرون زده است و شرکت اپل این لنز درازتر را به خوبی در پشت این گوشی جای داده است.

ما زیاد لازم نیست در مورد نقاط متفاوت در طراحی این گوشی ها حرف بزنیم. تنها کافیست به این گوشی نگاه کنید تا در گام دوم متوجه خطوط آنتن جدید و زیبای این گوشی شوید. حداقل این خطوط آنتن مثل گذشته دقیقا در پشت گوشی نیستند تا ظاهر آن را زشت کند و این خطوط به زیبایی به گوشه های بالا و پایین گوشی منتقل شده اند. به لطف رنگ سیاه جدید و هم رنگ بودن با خطوط آنتن، عملا متوجه این خطوط نمی شوید. همچنین شاهد یک تغییر در جلوی این گوشی ها هستیم و دکمه ی خانه ی سنتی که یک دکمه ی قابل کلیک بود با یک دکمه ی خازنی جدید جایگزین شده است. هنگامی که بر روی این دکمه ی جدید کلیک می کنید حس فشردن یک دکمه ی واقعی را دریافت می کنید و همچنان هم این دکمه میزبان حسگر اثر انگشت است. با این تفاوت که هنگام فشردن این دکمه دیگر جا به جا نمی شود.

در عوض اپل به این دکمه ی جدید ویژگی حساسیت به فشار را ایجاد کرده است که با کمک موتور تپتیک که در زیر آن قرار دارد یک ویبره را هنگام فشار ایجاد می کند تا با این کار به فشار کاربر واکنش نشان دهد و حس ” کلیک کردن ” واقعی را مانند دکمه های قدیمی القا کند ولی این کار را با یک فناوری پیشرفته انجام می دهد. حتی با موتور تپتیک هم نمی توان حس واقعی کلیک کردن واقعی را احساس کرد اما باز هم این دکمه ی جدید هم کمی این حس را منتقل می کند.

طرح و ساختار دکمه ها تغییر نکرده و مشابه سال قبل ( و سال های قبل تر ) است ، اما مکان قرارگیری و تعداد پورت ها دچار تغییرات گسترده ای شده است و شرکت اپل تصمیم گرفته که پورت آنالوگ خروجی صدای  . میلی متری را حذف کنید. این قضیه موضوعی است که نیاز به بحث عمیق تری دارد که بعدها به آن می پردازیم.

در مورد سایز و اندازه و ظاهر کلی گوشی گوشی آیفون ۷ پلاس دقیقا مشابه و هم اندازه ی گوشی آیفون ۶s پلاس است ( البته به جز شکل ظاهری دوربین دوگانه پشت ) و همچنین وزن این گوشی کمی کاهش یافته و از ۱۹۲ گرم به ۱۸۸ گرم کاهش یافته است.

پس از سال ها ، اپل به این ایده رسیده است که همه ی کاربران آیفون نمی خواهند گوشی هایی داشته باشند که دقیقا شبیه هم باشند و بهتر است که این شرکت گزینه های بیشتری در اختیار آن ها قرار دهد. امسال شاهد این بودیم که علاوه بر رنگ های آشنا طلایی ، نقره ای و رز گلد ، دو رنگ مشکی جدید هم به رنگ های این گوشی اضافه شده است : یک از این رنگ ها مشکی مات و دیگری مشکی براق است. برای این نقد و بررسی ما رنگ مشکی معمولی یا همان مشکی مات را در اختیار داشتیم، همچنین ثابت شده است که رنگ مشکی براق این گوشی به همین راحتی ها پیدا نمی شود. البته اضافه شدن این دو رنگ جدید بهایی داشته و بهای آن هم حذف شدن رنگ قبلی یا همان خاکستری فضایی ) نقره ای تیره تر ) بود.

بالاخره اپل گوشی امسالش را به عنوان یک گوشی ضد آب عرضه کرد که با داشتن گواهینامه ی IP67 در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است. اپل از هیچگونه کاوری برای پوشاندن پورت های این گوشی برای ضد آبی آن استفاده نکرده است و توانسته بدون اینکه ظاهر گوشی دست خوش تغییر و یا خراب شود گوشی خود را ضد آب کند. اما قبل از اینکه با داشتن گوشی آیفون ۷ پلاس درون آب بپرید به نصیحت ما گوش کنید : این ممکن است اولین گوشی ضد آب شرکت اپل باشد ، اما خود شرکت اپل هم هشدار داده است که ممکن است این مقاومت در طول زمان کاهش یابد و شرکت اپل خود را از هرگونه مسئولیتی در قبال گارانتی کردن این گوشی برای مشکلات مربوط به نفوذ آب کنار کشیده است.

صفحه نمایش

در حالی که ممکن است دوربین دوگانه کلیه نظرات و خبرها را در مورد گوشی آیفون ۷ پلاس به خود اختصاص دهد ، اما اگر با یک چیز بخواهیم گوشی آیفون ۷ پلاس را تعریف کنیم آن یک چیز صفحه نمایش ۵.۵ اینچی این گوشی است. اپل از زمانی که گوشی با این اندازه تولید کرده از رزلوشن یکسان ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ یا همان FULL HD برای این گوشی ها استفاده کرده است، اما نمی توانیم کاملا بگوییم که صفحه نمایش این گوشی با هیچگونه بهبودی رو به رو نشده است. با اینکه اندازه و رزلوشن این گوشی تغییر نکرده است، اما میزان روشنایی و طیف رنگی آن افزایش یافته است.

به گفته ی اپل ، صفحه نمایش هر دو گوشی به میزان یکسانی پیشرفت کرده و بهبود یافته اند : میزان روشنایی آن ها به ۶۲۵ نیت رسیده و وسعت رنگ گسترده تری را پوشش می دهد و قادر است با دقت بیشتری و طیف وسیع تری سایه تولید کند.

آیفون ۷ پلاس در واقع در تست های گرفته شده توسط ما کمی روشن تر به نظر رسید و تا بیشتر از ۶۷۰ نیت بالا رفت.

همانند آیفون ۷ شما می توانید میزان روشنایی آن را بر روی روشنایی خودرکار قرار دهید. در حالت دستی می توانید تا ۵۷۰ نیت آن را بالا ببرید که میزان خوبی از روشنایی است.

منبع : phoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.