گوگل مدعی است گوشی پیکسل بهترین دوربین تاریخ را دارد - تکفارس 
گوگل مدعی است گوشی پیکسل بهترین دوربین تاریخ را دارد - تکفارس 

گوگل مدعی است گوشی پیکسل بهترین دوربین تاریخ را دارد

علی سیف الهی
۱۵ مهر ۱۳۹۵ - 14:00
گوگل مدعی است گوشی پیکسل بهترین دوربین تاریخ را دارد - تکفارس 

 گوگل برای گوشی پیکسل خود سنگ تمام گذاشته است و تلاش کرده تا بهترین کیفیت را به ارمغان آورده و نام خود را مطرح کند. یکی از بخش هایی که گوگل در گوشی های پیکسل توجه بسیاری به آن ها کرده است، دوربین آن ها است که این شرکت مدعی است بهترین دوربین در بین گوشی های هوشمند است. برای کسب اطلاعات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

این دوربین ۱۲.۳ مگاپیکسلی توانسته از سایت DXOMark امتیاز ۸۹ را کسب کند، که بنا به گفته ی سازنده اش، بهترین دوربین موبایل تا به امروز است و به همین خاطر تصاویر خروجی این دوربین کیفیت بسیار بالایی را دارند و وضوح تصویر بالا و دقیت رنگ بالا در آن ها مشهود است. سنسور بزرگ و عدد مگاپیکسل کم، اندازه ی پیکسل ۱.۵۵ میکرونی را ثمر می دهد که بدین معنی است که این دوربین در نور پایین نیز تصاویر خوبی را ثبت می کند.
این دوربین کوتاه ترین زمان عکس برداری را در بین گوشی هایی که گوگل تا کنون تولید کرده دارد، بدین معنی است که دیگر شما لگی  را بین فشردن دکمه ی شاتر و گرفتن تصویر مشاهده نمی کنید. با این سرعت، قابلیت HDR همیشه روشن است و نوردهی بیشتری را به ناحیه هایی که تاریک هستند، انجام می دهد. گوگل می گوید که اپلیکیشن دوربین تصاویر گرفته شده را به چند اکسپوژر کوچک تقسیم می کند تا بلور را از بین برده و رنج دینامیکی را نیز افزایش دهد. بر حلاف اپل، همگی این قابلیت ها بدون بیرون زدگی دوربین انجام شده اند و خبری از بیرون زدگی دوربین در گوشی پیکسل نیست. به لطف پردازنده ی اسنپدراگون ۸۲۱ و رم ۴ گیگابایتی، این دوربین زمانی که تصاویر را می گیرد، می تواند با سرعتی دو برابر نسل قبل، آن ها را پردازش کند.

گوگل بخش فیلم برداری را فراموش نکرده است. گوشی پیکسل قادر است تا ویدئوهایی با کیفیت ۴K و نرخ فریم ۳۰ ضبط کند. همچنین این گوشی قادر است تا ویدئوهایی با کیفیت فول اچ دی را با نرخ فریم ۱۲۰ و ویدوئهای با کیفیت اچ دی را با نرخ فریم ۲۴۰ ضبط کند. این شرکت همچنین ویدئویی از عملکزد تثبیت کننده ی دوربین منتشر کرد که واقعا باعث می شد تا لرزش دست در تصویر برداری حس نشود و ویدئو های بسیار روان و با کیفیتی ثبت شود. گوگل مدعی است که دوربین گوشی پیکسل، در هر ثانیه، ۲۰۰ بار اطلاعات ژیرسکوپ را می خواند تا لرزش های دست را در تصاویر و ویدئو ها حذف کند.

شاید نبود دوربین دوم کمی برای کاربران خوش آیند نباشد. گوگل پیکسل از لتز تله فوتوی آیفون ۷ پلاس اپل بی بهره است و نمی تواند زوم اپتیکال و تصویربرداری عمقی را داشته باشد. در حالی که هر دو گوشی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس اپل از لنز هایی با نرخ گشودگی دیافراگم f/1.8 بهره می برند، گوگل پیکسل از لنزی با f/2.0 بهره می گیرد که بر روی کاغذ، کمی پایین تر به حساب می آید. البته باید تا زمان عرضه ی این گوشی منتظر بمانیم و ببینیم که چه کدام گوشی برتر خواهد بود و آیا لقب بهترین دوربین موبایل، لایق این دوربین گوشی گوگل پیکسل است یا نه.

به دلیل ساخته شدن توسط خود گوگل، گوشی های پیکسل گوگل فوتوز را درون خود خواهند داشت تا شما بتوانید تصاویر خود را بهتر دسته بندی و ذخیره کند. این گوشی ها هم اکنون در حال پیش فروش شدن در بازار های بین المللی هستند.

نظر شما درباره ی این گوشی و دوربین آن چیست؟

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید