علت انفجارهای نوت ۷ ممکن است دستکاری soC این گوشی ها توسط مهندسین برای افزایش سرعت شارژ باشد - تکفارس 
علت انفجارهای نوت ۷ ممکن است دستکاری soC این گوشی ها توسط مهندسین برای افزایش سرعت شارژ باشد - تکفارس 

علت انفجارهای نوت ۷ ممکن است دستکاری soC این گوشی ها توسط مهندسین برای افزایش سرعت شارژ باشد

سعید مزارعی
۲۱ مهر ۱۳۹۵ - 18:17
علت انفجارهای نوت ۷ ممکن است دستکاری soC این گوشی ها توسط مهندسین برای افزایش سرعت شارژ باشد - تکفارس 

اگرچه شرکت کره ای سامسونگ فکر می کرد که مشکل باتری گوشی گلکسی نوت ۷ را که باعث آتش گرفتن این گوشی ها می شد و باعث شد تا سامسونگ یک فراخوانی را ترتیب دهد را حل کرده است، اما اتفاقات به نظر پیچیده تر از آن چیزی بود که این شرکت در اصل تصور می کرد. با مجبور شدن برای انجام یک فراخوانی دیگر، ساسمونگ حالا در تلاش است تا علت این مشکل را که باعث شده است این فبلت به داغ ترین اخبار تبدیل شود را حل کند.

در حال حاضر هیچگونه پاسخ روشنی از طرف سامسونگ که علت آتش گرفتن گوشی های نوت ۷ با در نظر گرفتن این حقیقت که باتری آن گوشی ها تویض شده بود چیست وجود ندارد.

با این وجود، یک گزارش جدید از Financial Times تئوری بسیار جذابی را مطرح می کند که در حال حاضر تقصیر را به جای شرکتی که سامسونگ ادعا می کند باتری های معیوب را تولید کرده است به گردن مهندسان سامسونگ می اندازد.

به نظر می رسد یکی از اعضای هیئت رئیسه گفته است که مشکل اصلی این گوشی این حقیقت است که مهندسین این شرکت با تغییر ساختار soC ( تراشه ای که قطعات مختلف گوشی از جمله CPU بر روی آن سوار می شوند ) قصد داشته اند سرعت شارژ شدن گوشی را بالا ببرند و به میزانی برسانند که باتری قدرت کنترل و اداره ی آن را نداشته است.

” اگر شما تلاش کنید تا باتری خیلی سریع شارژ کنید، این کار باعث می شود که باتری بخار شود. اگر شما به یک موتور بیش از اندازه فشار بیاورید منفجر می شود. این چیزی است که نصیب ما می شود. این وسیله ها معجزه ی تکنولوژی هستند – چقدر می خواهیم از این باتری کوچک لیتیوم یونی بیرون بکشیم.

به طور طبیعی این تنها یک نظریه است که توسط شرکت سامسونگ تایید نشده است، اما ما از اینکه سامسونگ نتواند علت اصلی شکست نوت ۷ را کشف کند خیلی شگفت زده نخواهیم شد. در هر صورت، این مهم است که این قبیل اتفاقات تا زمانی که اعتبار سامسونگ در این خط قرار دارد تکرار نخواهد شد.

اعتماد چیزی نیست که یک شبه بدست آید، اما این قبیل چیزها را می توان در یک چشم بهم زدن از دست داد.

منبع : phoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.