آیا به پایان برند نوت رسیده ایم؟ - تکفارس 
آیا به پایان برند نوت رسیده ایم؟ - تکفارس 

آیا به پایان برند نوت رسیده ایم؟

سعید مزارعی
۲۱ مهر ۱۳۹۵ - 19:01
آیا به پایان برند نوت رسیده ایم؟ - تکفارس 

در حالی که اپراتورها و فروشندگان مجاز از جمله کسانی بودند که از فراخوانی ناموفق گوشی های نوت ۷ بسیار ضربه خوردند، اما این برند نوت سامسونگ است که تا سال از این بابت مجازات خواهد شد و باید تاوان این اشتباهات را بپردازد.

اگر شرکت سامسونگ بخواهد به فعالیت این برند ادامه دهد، بدیهی است که مشتریان وفادار بسیاری هستند که باز هم اقدام به خرید گوشی های هوشمند سری نوت می کنند، اما دید عمومی نسبت به این برند در چند ماه گذشته بسیار تغییر کرده است.

به گفته ی Kim Duk-jin معاون رئیس خصوصی موسسه ی Korea-Insight ” به سامسونگ توصیه می شود که نام تجاری نوت را کنار بگذارد ، زیرا ممکن است مردم حتی با معرفی نوت ۸ استفاده از این گوشی ها را خطرناک بپندارند. “

این موسسه تخمین زده است که دیدگاه های منفی نسبت به گوشی نوت ۷، ۵۳ درصد در ماه اکتبر نسبت ۳۴ درصد در ماه آگوست زمانی که این گوشی معرفی شد افزایش یافته است. بر همین اساس، دیدگاه های مثبت نیز ۴۲ درصد از ۶۲ درصد در همین بازه ی زمانی کاهش یافته است.

هنوز کاملا واضح نیست که آیا شرکت سامسونگ برند تجاری نوت را کنار خواهد گذاشت یا خیر، اما مشخص است که این شرکت کره ای در تلاش است تا سایر برندهای موفق گلکسی را نگه دارد. Lee Hae-hoon، یک نماینده ی مجلس از حزب Saenuri تخمین زده است که هزینه ی توقف تولید گوشی نوت ۷ برای سامسونگ چیزی حدود ۲.۲ تریلیون وون ( ۱.۹ میلیارد دلار ) خواهد بود. به گفته ی او ” سامسونگ با قبول این هزینه سعی دارد نام برند تجاری گلکسی را نجات دهد. “

حالا انتظار می رود سامسونگ دومین فراخوانی را هم اعلام کند و به کمک اپراتورها و همکاران خود گوشی های نوت ۷ مشتریانی که آن را خریداری کرده اند با یک گوشی جدید تعویض کنند و یا پول مشتریان را به آن ها برگردانند.

دومین اتفاق بزرگی که از طرف سامسونگ در راه است گوشی گلکسی S8 است که گفته شده قرار است با یک طراحی کاملا جدید و بدون حاشیه معرفی شود. با این حال دیگر هیچ جایی برای اشتباه وجود ندارد و شرکت سامسونگ باید گوشی بعدی خود را بدون کوچک ترین مشکلی معرفی کند تا بتواند در بازار به شدت رقابتی گوشی های هوشمند دوام بیاورد.

منبع : phoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید