مدیا تک در حال کار بر روی پردازنده ۱۰ هسته ای جدیدی از سری X27 است - تکفارس 
مدیا تک در حال کار بر روی پردازنده ۱۰ هسته ای جدیدی از سری X27 است - تکفارس 

مدیا تک در حال کار بر روی پردازنده ۱۰ هسته ای جدیدی از سری X27 است

دانیال دهقانی
۲۴ مهر ۱۳۹۵ - 22:33
مدیا تک در حال کار بر روی پردازنده ۱۰ هسته ای جدیدی از سری X27 است - تکفارس 

مدیا تک در حال کار بر روی پردازنده ۱۰ هسته ای جدیدی از سری X27 است! در ادامه خبر همراه تک فارس باشید.

طبق اطلاعاتی که از شبکه اجتماعی چینی Weibo به دست آمده، شرکت مدیا تک (Mediatek) در حال کار بر روی چیپست های جدیدی است که یک پردازنده ۱۰ هسته ای دارند. این چیپست به نظر X27 نام گرفته و طبق گزارش ها، اندازه ای ۲۰ نانو متری دارند. بالاترین سرعت کلاک این پردازنده نیز ۲.۵۹ گیگاهرتز گزارش شده است.

با توجه به این مشخصات اعلام شده، می توان این چیپست را حد وسطی میان چیپست های سری X25 که در گوشی هایی چون میزو پرو ۶ (Meizu Pro 6) به کار رفته و چیپست رده بالا و جدید این شرکت یعنی X30 جای داد پس باید در انتظار یک چیپست متوسط رو به قوی باشیم.

اعلام شده که اولین گوشی بهره مند از X27 یک محصول از لی ایکو (LeEco) خواهد بود، این به آن معناست که همکاری های این شرکت چینی فعال در زمینه سخت افزار و رسانه با مدیا تک ادامه پیدا خواهد کرد. هفته آینده هم لی ایکو دو سری جدید از گوشی های خود را که برای عرضه در بازار ایالات متحده آمریکا آماده می شوند معرفی خواهد کرد، ولی هر دوی آن گوشی ها هم طبق گزارش ها از چیپست های اسنپ دراگون (Snapdragon) شرکت کوال کام (Qualcomm) استفاده خواهند کرد.

نظر شما در رابطه با این خبر چیست؟ آیا این چیپست می تواند سهم قابل توجهی از بازار را به خود تخصیص دهد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Phone Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید