در پی انفجار گوشی نوت ۷ در هواپیما، خطوط هوایی امنیت هواپیماها را افزایش می دهند - تکفارس 
در پی انفجار گوشی نوت ۷ در هواپیما، خطوط هوایی امنیت هواپیماها را افزایش می دهند - تکفارس 

در پی انفجار گوشی نوت ۷ در هواپیما، خطوط هوایی امنیت هواپیماها را افزایش می دهند

سعید مزارعی
۲۵ مهر ۱۳۹۵ - 18:58
در پی انفجار گوشی نوت ۷ در هواپیما، خطوط هوایی امنیت هواپیماها را افزایش می دهند - تکفارس 

در پی اعلام دومین فراخوانی رسمی گوشی های سامسونگ گلکسی نوت ۷ توسط CPSC ( کمیسیون امنیت مشتریان لوازم خانگی ) ، بسیاری از خطوط هوایی تصمیم گرفته اند که امنیت هواپیماهای خود در برابر آتش سوزی گوشی های موبایل را افزایش دهند.

خطوط هوایی Delta اخیرا به شرکت Virgin America و Alaska Air Group پیوسته است که تصمیم از ماه ها پیش تصمیم گرفته بودند که در کابین ها بسته های مهار آتش نصب کنند. این بسته بدون نیاز به توجه خدمه ی هواپیما می تواند مانع از آتش گرفتن گوشی و دستگاه هایی که قابلیت اشتعال دارند شوند. تنها با قرار دادن همه ی گوشی ها و وسایل قابل اشتعال این کیسه ها مانع از آتش سوزی در درون هواپیما می شود.

به علاوه، شرکت هوایی Delta با افزایش تمرین های مهار آتش برای خدمه ی هواپیما در تلاش است تا این افراد در مقابل آتش سوزی های احتمالی واکنش های بهتری نشان داده و اوضاع را بهتر کنترل کنند. حداقل ۱۶۶ هواپیمای شرکت هواپیمایی Delta تا پایان سال جاری به دو عدد از بسته های مهار آتش مجهز می شوند، در حالی که سایر هواپیماهای این شرکت به جز جت های محلی تا پایان سال ۲۰۱۷ به این بسته ها مجهز خواند شد.

شرکت هواپیمایی Southwest Airlines که اوایل این ماه انفجار یکی از گوشی های نوت ۷ را در یکی از هواپیماهای خود گزارش داد گفته است برای نصب این بسته های مهار آتش بسیار هیجان زده و علاقمند است، اما هنوز روند نصب آن ها را آغاز نکرده است.

هزینه ی این بسته های مهار آتش بین ۵۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار است که بر اساس اندازه ی آن ها قیمت های این بسته ها تغییر خواهند کرد. کوچکترین سایز این بسته ها برای گوشی های موبایل و سایر اقلام با همین اندازه مناسب است و بسته های با اندازه ی بزرگتر نیز برای لپتاپ ها و چیزهای مانند آن مناسب است.

سازمان FAA در ۲۵ سال گذشته ۱۲۹ گزارش را ثبت کرده است که عمده ی آن ها شامل آتش گرفتن بر اثر گرم شدن و یا دود بوده است که باعث سوختن هواپیما و فرودگاه ها شده است. از بین همه ی گزارش ها، ۲۳ مورد آن در امسال اتفاق افتاده است و ۲۶ گزارش از سال ۲۰۱۶ به ثبت رسیده است. اگر اوضاع به همین منوال پیش برود ممکن است که در سال آینده شاهد افزایش اینگونه اتفاقات باشیم.

منبع : phoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.