بالمر: من در مورد آیفون اشتباه کردم - تکفارس 
بالمر: من در مورد آیفون اشتباه کردم - تکفارس 
بالمر: من در مورد آیفون اشتباه کردم - تکفارس 

بالمر: من در مورد آیفون اشتباه کردم

یاسر سرصباحی
۱۷ آبان ۱۳۹۵ - 23:37
بالمر: من در مورد آیفون اشتباه کردم - تکفارس 

در سال ۲۰۰۷ بعد از این که استیو جابز اپل آیفون, را معرفی کرد مدیرعامل مایکروسافت استیو بالمر در مورد ایده این دستگاه ها سوالاتی را مطرح کرد, و اولین نظری که او برای مسخره کردن پیدا کرد, در مورد قیمت گذاری این گوشی ها بود. او همچنین گفت, که گوشی بدون کیبورد فیزیکی نمی تواند نظر مشتری را در بازار به خود جلب کند. بالمر همچنین گفت بدون کیبورد فیزیکی آیفون نمی تواند محصول خوبی باشد.

اکنون بعد از ده سال بالمر اعتراف کرد, که نظر اشتباهی در مورد آیفون داشته است, او همچنین گفت که باید زود تر از این ها در مورد قسمت سخت افزاری مایکروسافت دست به کار می شد. بالمر می گوید او تنها کسی نبود که در پروژه سرفیس ها قرار داشت بلکه هیئت مدیره نیز در این جریان قرار داشتند بعد از اینکه مایکروسافت با نوشته های بسیاری که برای به فروش نرفتن سرفیس ها مواجه شد و این شرکت به خاطر این اتفاق هزینه های زیادی را متحمل شد و بنیان گذار شرکت مایکروسافت, بیل گیتس در این ماجرا از بالمر حمایت نکرد, که این مسئله باعث شکستن رابطه و جدایی بین این دو نفر شد.

مدیر عامل سابق مایکروسافت گفت: آن زمان اپل برای گوشی های خود حدود ۶۰۰ الی ۷۰۰ دلار قیمت گذاری کرده بود که به نظر من این قیمت ها خیلی بالا بودند و امکان فروش نداشتند ولی با این همه من اشتباه کرده بودم و این چنین نشد.

نقد اولیه بالمر از گوشی های آیفون امروزه به یک راه کار پایه و اصلی تبدیل شده است, و ما الان در بازار بهترین گوشی ها با سیستم عامل ویندوز را داریم بالمر گفت در سال ۲۰۰۷ همان کار را دقیقا مدیران بلک بری, جیم بلسیل و مایک لازاریدیس هنگام رونمایی آیفون کردند, آن ها نیز مثل بالمر قابلیت های صفحه ی لمسی را که آیفون به دست آورده بود دست کم گرفتند و این باعث شد که هر دو شرکت مایکروسافت و بلک بری خیلی بیشتر در صنعت گوشی های هوشمند بی ربط به نظر برسند.

منبع: Phonearena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید