یوتیوب از این پس از HDR پشتیبانی خواهد کرد - تکفارس 
یوتیوب از این پس از HDR پشتیبانی خواهد کرد - تکفارس 

یوتیوب از این پس از HDR پشتیبانی خواهد کرد

دانیال دهقانی
۱۸ آبان ۱۳۹۵ - 17:15
یوتیوب از این پس از HDR پشتیبانی خواهد کرد - تکفارس 

یوتیوب از این پس از HDR پشتیبانی خواهد کرد! با ادامه خبر همراه تک فارس باشید.

دیروز، یوتیوب پشتیبانی از ویدیوهای “دامنه بالا متغیر” (High Dynamic Range یا همان HDR) را آغاز کرد. این یک مسئله بزرگ برای این فرمت تصویری تازه متولد شده است، چرا که اکنون جایی را در بزرگ ترین پلتفرم ویدیویی دنیا یعنی یوتیوب پیدا کرده و این می تواند تولید کنندگان ویدیوهای مختلف را وادار کند تا بیشتر از این فرمت تصویری استفاده کنند و ویدیوهای آن را روی یوتیوب آپلود کنند، و به این ترتیب ویدیوهای “نزدیک تر به واقعیت” تبدیل به یک استاندارد شوند.

گوگل اعلام کرده که اکنون می توانید تمامی ویدیوهای یوتیوب را به صورت HDR و با استفاده از دانگل Chromecast Ultra بر روی تلوزیون های خود تماشا کنید، و همچنین پشتیبانی از این قابلیت برای تمامی تلوزیون های سوپر اولترا اچ دی (SUHD) و اولترا اچ دی (UHD) سری ۲۰۱۶ سامسونگ نیز در راه است، و یوتیوب نیز قرار است برای گسترش HDR پشتیبانی به عمل آورد. اگر دستگاه شما از HDR پشتیبانی نمی کند، ویدیوها به صورت معمولی و استاندارد پخش خواهند شد. عملیات آپلود ویدیوهای HDR البته کمی پیچیده تر است، چرا که شما باید بر روی آن کارهای خاصی انجام دهید و آن را به صورت Rec. 2020 در آورید نه به صورت DCI-P3 که هم اکنون برای ویدیوهای HDR از آن استفاده می شود، چرا که گوگل می خواهد آینده این تکنولوژی را تضمین کند.

جدیدترین دستگاه های اپل یعنی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس نیز به نمایشگرهای “رنگ گسترده” (Wide Color) مجهز شده اند، چیزی که در اصل بیانیه این شرکت کوپرتینویی در مورد آن است که آن ها از DCI-P3 پشتیبانی به عمل می آورند، یکی از موارد اصلی و بنیادینی که هر گوشی برای گرفتن مجوز HDR-10 به آن نیاز دارد، ولی چیزی که مشخص نیست آن است که آیا واقعاً ویدیوهای یوتیوبی که بر روی آیفون ۷ پخش می شوند تفاوت محسوسی با ویدیوهای یوتیوب بر روی دستگاهی چون آیفون ۶ اس خواهند داشت یا نه. به هر حال، ورود رسمی HDR به یوتیوب اتفاق جالبی است که باعث می شود در آینده شاهد دستگاه های بیشتری باشیم که از HDR پشتیبانی می کنند، به خصوص در بحث گوشی های هوشمند.

نظر شما در رابطه با این خبر چیست؟ دیدگاه های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Phone Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید