سریع ترین شبکه ۴G LTE متعلق به کدام کشور هاست؟! - تکفارس 
سریع ترین شبکه ۴G LTE متعلق به کدام کشور هاست؟! - تکفارس 

سریع ترین شبکه ۴G LTE متعلق به کدام کشور هاست؟!

عرفان کرد
۲۱ آبان ۱۳۹۵ - 18:53
سریع ترین شبکه ۴G LTE متعلق به کدام کشور هاست؟! - تکفارس 

احتمالا هنگام تغییر از ۳G به ۴G متوجه افزایش چشمگیر سرعت اینترنت شده اید. اما تا به حال فکر کرده اید که در مقایسه با سایر کشور ها در چه جایگاهی قرار دارید؟ برای یافتن پاسخ سوالتان با تکفارس همراه باشید.

در عصر ارتباطات ، این دو سوالات مهمی هستند که ارتباط نزدیکی با اوضاع و پیشرفت اقتصادی یک کشور دارند. حداقل این چیزی است که شما انتظار آن را دارید ، اما در کمال تعجب چند کشور کوچک در حال توسعه به سرعت در مسیر ارتقای سرعت و پوشش شبکه ۴G قرار گرفته اند تا قدرت های برتر اقتصادی جهان را شکست دهند. و حالا برندگان و بازندگان بر حسب آخرین آمار OpenSignal ، از بزرگترین پایگاه های داده شبکه ای جهان .

مطابق انتظار دو کشوری که در صدر پوشش شبکه ۴G LTE هستند کره جنوبی و ژاپن به ترتیب با ۹۵.۷ % و ۹۲% دسترسی شبکه می باشند. ایالات متحده با ۸۱.۳% دسترسی شبکه در رتبه دهم این لیست قرار دارد و چین ، پرجمعیت ترین کشور دنیا ، با ۷۳.۸% دسترسی شبکه در جایگاه نوزدهم میباشد. البته قابل ذکر است که طبق اصطلاحات OpenSignal دسترسی شبکه با پوشش جغرافیایی متفاوت است. در واقع منظور از دسترسی مقدار زمانی است که کاربران به یک شبکه خاصی دسترسی داشته باشند. به عنوان مثال وقتی کشوری ۵۰ % دسترسی به شبکه داشته باشد ، کاربرانش می توانند در آن منطقه در ۵۰% اوقات سیگنال را بیابند. این راه عجیبی برای اندازه گیری است که مزایا و معایب خاص خود را دارد. این روش امکان اتصال به شبکه در محیط های سربسته را حساب می کند اما به طور کامل وسعت جغرافیایی شبکه را مورد بررسی قرار نمی دهد.

نتایج عجیب دیگری نیز در مقایسه سرعت در کشور های مختلف به چشم می خورد. در نوامبر ۲۰۱۶ ، سنگاپور سریع ترین سرعت متوسط ۴G LTE را  با سرعت ۴۵.۹ مگابایت بر ثانیه از آن خود کرد. کره جنوبی با اختلاف اندک و با میانگین سرعت ۴۵.۸ مگابایت بر ثانیه در جایگاه دوم قرار گرفت. در ادامه نتایج عجیب تر نیز می شود ، مجارستان ، کشوری در مرکز اروپا با میانگین سرعت ۴۰.۶ مگابایت بر ثانیه ، سومین کشور این لیست است. کشور های رومانی و بلغارستان نیز به ترتیب با سرعت ۳۶.۵ مگابایت بر ثانیه و ۳۴.۲ مگابایت بر ثانیه در رده های چهارم و پنجم قرار می گیرند. ایالات متحده اما ، با این کشور ها فاصله زیادی دارد. میانگین سرعت شبکه ایالات متحده تنها به ۱۳ مگابایت بر ثانیه می رسد. امری که به احتمال زیاد دلیلش ازدحام شبکه ها باشد. در واقع عملکرد ایالات متحده در رده بندی سرعت اینترنت به قدری ضعیف است که می توان شرایطش را با کشور هایی با شرایط اقتصادی ضعیفتر ، مانند ونزوئلا و یا کامبوج ، مقایسه کرد.

آیا از این اطلاعات شگفت زده شده اید؟ سرعت اینترنت شما در برابر این ارقام در چه جایگاهی قرار دارد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع : phonearena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید