هواوی اعلام کرده که امسال ۹ میلیون گوشی پی ۹ فروخته است - تکفارس 
هواوی اعلام کرده که امسال ۹ میلیون گوشی پی ۹ فروخته است - تکفارس 

هواوی اعلام کرده که امسال ۹ میلیون گوشی پی ۹ فروخته است

دانیال دهقانی
۲۱ آبان ۱۳۹۵ - 18:29
هواوی اعلام کرده که امسال ۹ میلیون گوشی پی ۹ فروخته است - تکفارس 

هواوی اعلام کرده که امسال ۹ میلیون گوشی پی ۹ فروخته است! با ادامه خبر همراه تک فارس باشید.

هواوی، که اخیراً اعلام کرده به زودی لقب بزرگ ترین تولید کننده گوشی های هوشمند در جهان را به نام خود ثبت خواهد کرد، جدیداً اعلام کرده که به طور جهانی حدود ۹ میلیون دستگاه گوشی پی ۹ (P9) را به فروش رسانده است. در ماه سپتامبر، اعلام شده بود که این کمپانی ۶ میلیون دستگاه از این گوشی را به فروش رسانده است. این به آن معناست که این کمپانی در دو ماه اخیر حدود ۳ میلیون دستگاه دیگر از این گوشی را نیز به فروش رسانده است. پی ۹ در ماه آوریل به بازار عرضه شده بود.

یک دوربین دو لنزی ۱۲ مگاپیکسلی ساخت لیکا (Leica) در پشت این گوشی وجود دارد و چیپست به کار رفته در ساخت این گوشی هم کیرین ۹۵۵ (Kirin 955)، چیپست ساخت خود هواوی است. این چیپست یک پردازنده ۸ هسته ای با قدرتی معادل ۲.۵ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-T880 MP4 را در خود جای داده است. این گوشی ۳ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی دارد (۲۵ مگابایت نیز در اختیار کاربران نهایی قرار می گیرد). پی ۹ یک صفحه نمایش ال سی دی ۵.۲ اینچی دارد و یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری آن را روشن نگاه می دارد. یک اسکنر اثر انگشت نیز در پشت این گوشی وجود دارد. خط تولید پی ۹ شامل یک پی ۹ پلاس (P9 Plus) که صفحه نمایشی ۵.۵ اینچی دارد و یک پی ۹ لایت (P9 Lite) که دوربین پشتی آن یک لنزی است را نیز شامل می شود.

در نیمه اول امسال، کمپانی هواوی به طور تقریبی ۵۷.۳ میلیون دستگاه گوشی را به فروش رسانده بود. با این حساب این شرکت سومین تولید کننده بزرگ گوشی های هوشمند در جهان پس از سامسونگ و اپل است. گوشی بزرگ بعدی هواوی میت ۹ (Mate 9) خواهد بود، که انتظار می رود در تاریخ ۱۴ نوامبر معرفی شود.

نظر شما در رابطه با گوشی پی ۹ چیست؟ آیا سابقه کار کردن با آن را دارید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Phone Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.