چه چیزی در اندروید نوقا جدید است؟! بخش چهارم: نور آبی! - تکفارس 
چه چیزی در اندروید نوقا جدید است؟! بخش چهارم: نور آبی! - تکفارس 

چه چیزی در اندروید نوقا جدید است؟! بخش چهارم: نور آبی!

امید بصیری
۲۲ آبان ۱۳۹۵ - 15:41
چه چیزی در اندروید نوقا جدید است؟! بخش چهارم: نور آبی! - تکفارس 

سامسونگ دیروز رسماً نسخه ی جدید سیستم عامل اندروید برای گوشی های گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج را تایید کرد. حال می خواهیم با یک دیگر مرور کنیم که چه چیزی در این نسخه از سیستم عامل به روز شده است. در ادامه ی این خبر و جزئیات آن با تکفارس همراه باشید.

پس از معرفی رسمی سامسونگ از نسخه ی جدید سیستم عامل اندروید یعنی اندروید ۷ یا نوقا برای گوشی های گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج و لو رفتن بتای این به روز رسانی، حال بسیاری از دوست داران گوشی های این غول کره ای منتظر هستند تا ببینند نسخه ی ۷ از سیستم عامل اندروید چه تغییراتی را بر روی گوشی های آن ها ایجاد خواهد کرد. بسیاری از کسانی که موفق شده اند نسخه ی لو رفته از بتای این به روز رسانی را نصب کنند اسکرین شات های بسیاری از قسمت های مختلف این گوشی به اشتراک گذاشته اند. ما نیز سعی می کنیم مشاهدات خود را از این سیستم عامل پس از صرف ساعت ها وقت در محیط آن با شما به اشتراک بگذاریم. پس در ادامه با تکفارس همراه باشید!

در بخش چهارم “چه چیزی در اندروید نوقا جدید است؟” نگاهی به ویژگی جدیدی می اندازیم که بعضا دیده شده کاربران بسیاری خواهان آن هستند. نور آبی، که از سوی شرکت الکترونیک دیسپلیز(Electronic Displays) عرضه می شود، در حالت عادی وقتی بیش از حد استفاده شود برای چشم انسان مضر خواهد بود. اکثر ما در حصاری از انواع لپ تاپ ها، تبلت ها، گوشی های هوشمند، تلوزیون ها و انواع دیگری از وسایل الکترونیکی گیر افتاده ایم و بسیاری از ما عادت داریم که از بعضی از این دستگاه ها حتی در مکان های تاریک نیز استفاده کنیم حتی با دانستن این نکته که انجام این کار باعث به وجود آمدن بی خوابی می شود.

فیلتر های نور آبی یکی از بهترین راه های جلوگیری از این نوع افراطی استفاده از گوشی های تلفن همراه هستند و با وجود اینکه بسیاری نرم افزار برای این عمل وجود دارد اما همیشه وجود یک ابزار داخلی در خئد گوشی بسیار لذت بخش تر است. شرکت گوگل شخصاً یک فیلتر نور آبی را به صورت پیش فرض درون اندروید ۷ یا نوقا تعبیه کرده است در حالی که سامسونگ نیز به نسخه ی نوت ۷ اندروید مارشمالو همچین قابلیتی را اضافه کرده بود. پس از کمی کارکردن با نسخه ی به روز رسانی شده ی سیستم عامل اندروید یعنی اندروید نوقا یا ۷ که برای گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج در طرح بتا عرضه شده است می توانیم به شما اطمینان بدهیم که این به روز رسانی یک فیلتر نور آبی با خود به همراه خواهد آورد. از قابلیت های این نرم افزار می توان به قابلیت برنامه ریزی آن اشاره کرد به این صورت که می توان زمان اتوماتیک روشن و یا خاموش شدن آن را با زمان طلوع و غروب خورشید هماهنگ کنید.

اسکرین شات هایی که در زیر می بینید به شما نشان خواهند داد که چطور می توانید این فیلتر را روشن کنید و هم این که چطور می توانید از افراط در استفاده از گوشی دست کشیده و یا آن را تحتن کنترل خود در آورید. این قابلیتی بود که بسیاری سالیان منتظر آن بوده اند و سامسونگ با اضافه کردن آن به این نسخه از سیستم عامل اندروید بسیاری از مشتریان خود را خوشحال کرده است.

galaxy-s7-nougat-blue-light-filter-1-303x540

galaxy-s7-nougat-blue-light-filter-2-303x540

galaxy-s7-nougat-blue-light-filter-4-303x540

نظر شما درباره ی این قابلیت چیست!؟ شما نیز به استفاده ی افراطی از تلفن همراه مبتلا هستید!؟ اگر این طور است پس حتما از این قابلیت فوق العاده استقبال خواهید کرد! نظات خود را با ما به اشتراک بگذارید!

منبع:sammobile.com

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.