چه چیزی در اندروید نوقا جدید است؟! بخش پنجم: تنظیم رزولوشن برای کاهش مصرف باتری - تکفارس 
چه چیزی در اندروید نوقا جدید است؟! بخش پنجم: تنظیم رزولوشن برای کاهش مصرف باتری - تکفارس 

چه چیزی در اندروید نوقا جدید است؟! بخش پنجم: تنظیم رزولوشن برای کاهش مصرف باتری

امید بصیری
۲۲ آبان ۱۳۹۵ - 15:49
چه چیزی در اندروید نوقا جدید است؟! بخش پنجم: تنظیم رزولوشن برای کاهش مصرف باتری - تکفارس 

سامسونگ دیروز رسماً نسخه ی جدید سیستم عامل اندروید برای گوشی های گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج را تایید کرد. حال می خواهیم با یک دیگر مرور کنیم که چه چیزی در این نسخه از سیستم عامل به روز شده است. در ادامه ی این خبر و جزئیات آن با تکفارس همراه باشید.

پس از معرفی رسمی سامسونگ از نسخه ی جدید سیستم عامل اندروید یعنی اندروید ۷ یا نوقا برای گوشی های گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج و لو رفتن بتای این به روز رسانی، حال بسیاری از دوست داران گوشی های این غول کره ای منتظر هستند تا ببینند نسخه ی ۷ از سیستم عامل اندروید چه تغییراتی را بر روی گوشی های آن ها ایجاد خواهد کرد. بسیاری از کسانی که موفق شده اند نسخه ی لو رفته از بتای این به روز رسانی را نصب کنند اسکرین شات های بسیاری از قسمت های مختلف این گوشی به اشتراک گذاشته اند. ما نیز سعی می کنیم مشاهدات خود را از این سیستم عامل پس از صرف ساعت ها وقت در محیط آن با شما به اشتراک بگذاریم. پس در ادامه با تکفارس همراه باشید!

ما هم اکنون تعدادی از بزرگ ترین ویژگی هایی که با اندروید ۷ بر روی گوشی های گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج در دسترس خواهد بود را برای شما در سری خبر “چه چیزی در اندروید نوقا جدید است؟” مشخص کرده ایم. سامسونگ با این به روز رسانی به نظر قصد دارد چندین قدم از رقبای خود جلو تر برود همان طوری که این شرکت همراه با بسیاری قابلیت های جدید ظاهر رابط کاربری خود را نیز کاملاً به روز رسانی کرده است.

زمانی که سامسونگ تصمیم گرفت تا دیگر از باتری های قابل تعویض استفاده نکند بسیار بر سر این مسئله مورد انتقاد قرار گرفت. گلکسی اس ۶ اولین گوشی ای بود که از باتری غیر قابل تعویض بهره می برد. این موضوع با ارائه ی گلکسی اس ۷ نیز هم چنان ادامه داشت و به نظر نمی رسد که این شرکت قصد داشته باشد دوباره به سراغ باتری های قابل تعویض برود. باتری های در طول زمان بزرگ تر و بهتر می شوند اما این شرکت ها می توانند حتی از باتری ها بیش تر این نیز استفاده کنند و راه آن ارائه ی چند راه حل نرم افزاری مفید و کار آمد است. حالت ذخیره ی انرژی اولترا پاور سیوینگ مود( Ultra Power Saving Mode) که سامسونگ بر روی گوشی های خود عرضه می کند یکی از این راه حل هاست و قابلیت تنظیم رزولوشن صفحه نمایش یکی دیگر از این قابلیت هاست.

ما این قابلیت را در بخش تنظیمات نرم افزار ها در گوشی گلکسی اس ۷ اجی که از سیستم عامل بتای اندروید ۷ بر روی خود بهره می برد پیدا کردیم. البته باید این نکته را اشاره کنیم که این قابلیت بر روی گوشی گلکسی نوت ۷ نیز وجود داشت. این قابلیت ساده به کاربران اجازه می دهد که از بین رزولوشن های HD 720*1280, Full HD 1920*1080 و Quad HD 2560*1440 یکی را انتخاب کنند. تمامی برنامه های در حال اجرا به هنگام تغییر رزولوشن بسته خواهند شد. مزیت واضح و مبرهن این تغییر این است که کاربران تفاوت بزرگ در روانی و کارایی دستگاه و هم چنین کاهش میزان باتری خواهند دید چرا که پردازنده و دیگر بخش های مربوط، انرژی خود را صرف تهیه کیفیت رزولوشن Quad HD نخواهند کرد. قابلیت فوق العاده ای است که به مشتریان اجازه بدهی رزولوشن گوشی خود را تغییر بدهند، مگر نه!؟

s7-nougat-screen-resolution-adjust-1-303x540

s7-nougat-screen-resolution-adjust-2-303x540

نظر شما درباره ی این تغییرات چیست!؟ آیا این یک گام رو به جلو برای سامسونگ است؟! نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید!

منبع:sammobile.com

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.