پیکسل هک شد ، هکر ها جایزه گرفتند - تکفارس 
پیکسل هک شد ، هکر ها جایزه گرفتند - تکفارس 

پیکسل هک شد ، هکر ها جایزه گرفتند

عرفان کرد
۲۵ آبان ۱۳۹۵ - 21:04
پیکسل هک شد ، هکر ها جایزه گرفتند - تکفارس 

امنیت یکی از مسائل مهمی است که شرکت ها برای تولید موبایل در نظر میگیرند. اما گوگل به طرز عجیبی از یک مشکل امنیتی گوشی های پیکسل مطلع شده.

گوگل پیکسل قربانی تلاش گروهی از هکر های چینی در مسابقات PwnFest شهر سئول شد. هکر های کلاه سفید توانستند از یک آسیب پذیری نامعلوم در گوگل کروم استفاده کردند تا با هک کردن پیکسل ، صد و بیست هزار دلار به جیب بزنند. این دومین بار طی دو هفته اخیر است که این گوشی هک می شود. نخستین بار یک شرکت ژاپنی در چنین مسایقاتی موفق به هک پیکسل شد.

خوشبختانه گوگل برای رفع این مشکل دست به کار شده و مشکلات مرورگر کروم را برطرف کرده اما هنوز نتوانسته آسیب پذیری های گوشی پیکسل را رفع کند ، که این آسیب پذیری ها به هکر ها امکان میدهد تا اطلاعاتی از قبیل شماره تلفن ، عکس ها ، پیغام ها و اطلاعات تماس ها را بدست بیاورد.

هرچند هک شدن گوشی برای شرکت های تولید کننده خبر بدی است ، اما اینکه در چنین مسابقاتی شرکت ها از مشکلات گوشی هایشان با خبر شوند به حتم بهتر از این خواهد بود که ناگهانی از این نا امنی ها مطلع شوند. در این صورت شرکت ها به راحتی و با خیال راحت وقتشان را صرف رفع نا امنی ها کرده و هکر ها نیز با کمک به شرکت ها پول خوبی در میاورند که از این دید ، کاملا عادلانه است !

نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید

منبع : phonearena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید