درگیری اوبر و دولت تایوان بر سر مالیات - تکفارس 
درگیری اوبر و دولت تایوان بر سر مالیات - تکفارس 

درگیری اوبر و دولت تایوان بر سر مالیات

عرفان کرد
۲۷ آبان ۱۳۹۵ - 17:38
درگیری اوبر و دولت تایوان بر سر مالیات - تکفارس 

مدتی است که بین اوبر (Uber) و دولت تایوان درگیری پیش اومده . در یک طرف اوبر ، که مدعی است یک پلتفرم فناوری اینترنتی است و در طرف دیگر دولت تایوان که می گویند اوبر یک سرویس حمل و نقل است.

دعوای اصلی اما ، همانطور که حدس میزنید ، بر سر پول است. تا قبل از تغییرات به وجود آمده در قوانون مالیاتی اوبر ، از آن جایی که یک پلتفرم اینترنتی بود ، نیازی به پرداخت مالیات نداشت ؛ ولی دولت تایوان قصد دارد با تغییر این قوانین اوبر را مجبور کند تا مالیاتی را که از شروع فعالیتش در تایوان ، یعنی سال ۲۰۱۳ ، از پرداخت آن معاف شده بوده ، به آن ها بازگرداند. بنا به گفته رسانه های تایوانی این مبلغ به نزدیک ۶.۴ میلیون دلار آمریکا میرسد ، که شاید دلیلی باشد تا اوبر به جای پرداخت این مبلغ ، خدماتش را در این کشور قطع کند.

این داستان را از دید اوبر نگاه کنیم ؛ آن ها مدعی اند که با دولت تایوان در ارتباط اند و از تمام قوانین پیروی می کنند و کسب و کارشان در تایوان کاملا قانونی است. دولت تایوان اما نظر دیگه ای دارد. در مصاحبه با رویترز ، یکی از مسئولین این کشور گفته :” اوبر به کاری که گفته بود عمل نکرده . به همین دلیل ما به دنبال راهی هستیم تا برنامه آن ها را از اپل [اپ استور] و گوگل [پلی استور] حذف کنیم.”

به نظر میرسد که مسئولین این جزیره قصد پا پس کشیدن ندارند و باید دید که سرنوشت این دعوا چی می شود.

نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع : phonearena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید