کوال کام اسنپ دراگون ۸۳۵ را معرفی کرد - تکفارس 
کوال کام اسنپ دراگون ۸۳۵ را معرفی کرد - تکفارس 

کوال کام اسنپ دراگون ۸۳۵ را معرفی کرد

دانیال دهقانی
۲۸ آبان ۱۳۹۵ - 02:10
کوال کام اسنپ دراگون ۸۳۵ را معرفی کرد - تکفارس 

کوال کام اسنپ دراگون ۸۳۵ را معرفی کرد! با ادامه خبر همراه تک فارس باشید.

همان طور که احتمالاً می دانید، اکثر سازندگان رده بالای گوشی های هوشمند که مشغول به کار بر روی گوشی های مختلف خود هستند فقط به یک تولید کننده چیپست اطمینان کامل دارند تا از محصولات آن برای گوشی های پرچمدار خود استفاده کنند. ما در مورد کوال کام (Qualcomm) صحبت می کنیم، و البته، برند اسنپ دراگون (Snapdragon) آن. این کمپانی هم اکنون محصول پرچمدار جدید خود برای ابتدای سال ۲۰۱۷ را معرفی کرده است؛ اسنپ دراگون ۸۳۵.

همانند اسنپ دراگون ۸۲۰، محصول جدید کوال کام یعنی اسنپ دراگون ۸۳۵ هم با همکاری سامسونگ تولید می شود. شرکت سامسونگ اخیراً در زمینه “سیستم روی تراشه” (SoC یا همان System On Chip) گام های موثری برداشته و اخیراً هم با کوال کام در زمینه ساختن چیپست روی فناوری ۱۰ نانومتری FinFET همکاری داشته است. اگر معنای آن نانومترها اندکی برای شما گنگ است، باید به طور خلاصه بگوییم که هر چقدر طول تراشه کمتر باشد در نهایت انرژی مصرفی آن نیز کمتر خواهد شد.

طبق کنفرانس خبری رسمی برگزار شده برای این چیپست، اسنپ دراگون ۸۳۵ با اندازه ۱۰ نانومتری خود نسبت به اسنپ دراگون ۸۲۰ حدود ۳۰ درصد کوچک تر، ۴۰ درصد کم مصرف تر و از لحاظ کارایی هم ۲۷ درصد بهتر است. این به معنی وجود فضای کافی برای دیگر موارد به کار رفته در گوشی است (لطفاً دیگر آن جک ۳.۵ میلی متری دوست داشتنی را حذف نکنید!) و مصرف باتری هم کمتر خواهد بود، حداقل تا وقتی که پای “سیستم روی تراشه” در میان باشد.

این پردازنده جدید همچنین از نسل جدید فناوری شارژ سریع (Fast Charging) کوال کام یعنی Fast Charging 4.0 نیز پشتیبانی می کند. گفته شده که این نسل جدید حدود ۲۰ درصد از Fast Charging 3.0 که خود عملکرد فوق العاده ای دارد، بهتر عمل می کند. به عنوان مثال، اچ تی سی ۱۰ (HTC 10)، ال جی جی ۵ (LG G5) و گلکسی اس ۷ (Galaxy S7) همگی باتری شان از حالت خالی در عرض ۸۰ تا ۱۰۰ دقیقه به طور کامل پر می شود، اما با همین مقدار تا مدت ها می توانند روشن بمانند. همچنین Quick Charging 4.0 از سری سی یو اس بی (USB C-Type) نیز پشتیبانی می کند، پس گوشی هایی که از این فناوری بهره می برند نیز دیگر از معضل آرام شارژ شدن رنج نخواهند برد.

نظر شما در رابطه با چیپست جدید کوال کام چیست؟ آیا باز هم بازار را قبضه خواهد کرد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Phone Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.