کاربران پخش زنده فیسبوک اکنون میتوانند به خیریه ها کمک مالی کنند - تکفارس 
کاربران پخش زنده فیسبوک اکنون میتوانند به خیریه ها کمک مالی کنند - تکفارس 

کاربران پخش زنده فیسبوک اکنون میتوانند به خیریه ها کمک مالی کنند

علی فلاح
۲۸ آبان ۱۳۹۵ - 15:58

شبکه ی اجتماعی فیس بوک ، این امکان را برای بخشِ پخش زنده خود فراهم کرده است که تولید کنندگان محتوای پخش زنده ، توانایی کسب و جمع آوری کمک های مالی برای خیریه داشته باشند.

با ادامه این مطلب همراه تک فارس باشید.

اکنون ، علاوه بر لایک و کامنت ، میتوانید کار های بیشتری در حین اینکه در حال تماشای برنامه های آنلاین در فیس بوک هستید ، انجام دهید.

این شبکه اجتماعی ، روز سه شنبه از ویژگی جدید خود که حمایت مالی در پخش زنده بود رو نمایی کرد. این ویژگی این امکان را فراهم میکند تولید کنندگان، برنامه های زنده تهیه کنند و از بازدیدکنندگان خود کمک مالی برای خیریه های مختلف جمع آوری کنند. این کمک های مالی برای خیریه های غیر انتفاعی و خصوصی جمع آوری میشوند.

فیس بوک ، در حال حاضر با بیش از ۷۵۰۰۰۰ ارگان همکاری میکند که توانایی کسب و جمع آوری حمایت مالی برای خیریه ها را از این ویژگی جدید دارند. تولید کنندگان برنامه های زنده که از این ویژگی فیس بوک (پخش زنده یا اصطلاحا Stream) استفاده میکنند و میخواهند به جمع آوری کمک های مالی بپردازند ، در ابتد باید حمایت ها را به ارگان خصوصی (به گفته فیس بوک این تولید کنندگان شامل تمامی گروه های محلی کوچک و بزرگ و حتی موسسه های خیریه ی جهانی میشوند) لینک کنند.

به گفته جان کانتارلا ، مدیر و برنامه ریز بخش همکاری فیس بوک ، اکثر موسسه های خیریه ی ثبت شده میتوانند از این ویژگی استفاده کنند. وی افرود :

خیلی ها هستند که میخواهند در هر لحظه ، به جمع آوری کمک های مالی بپردازند ولی امکانش را ندارند. ما از این که سیر عظیمی از جمعیت این خواسته را دارند آگاهیم و به همین دلیل این امکان را فراهم آوردیم تا انجام این کار را برای همه آسان سازیم.

بهترین دوست حیوانات ، که یک موسسه خصوصی برای حمایت از حقوق حیوانات است ، تا کنون بیش از پانصد و بیست دلار کمک مالی در شهر نیویورک آمریکا جمع آوری کرده است که این مبلغ در مدت کوتاهی پس از اعلام این ویژگی جمع آوری شد .

اطلاعیه فیس بوک درباره این ویژگی دقیقا دو روز پس از اینکه کمپانی اپل از امکان جدید خود مبنی بر واریز کمک های مالی توسط کاربران بر روی Apple Play رونمایی کرد ، منتشر شد.

گفته میشود که فیسبوک ، این ویژگی را بعد از موفقیت در سال ۲۰۱۴ از چالش سطل آب یخ الهام گرفته است. چالشی که در آن بیش از ۱۷ میلیون نفر سطل آب یخ را روی خود ریختند و سپس ویدیو خود را در این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشتند تا پولی برای حمایت از بیماری لو گرینگ جمع آوری شود . با کمک شبکه اجتماعی ، مبلغ ۱۱۵ میلیون دلار در ظرف مدت ۸ هفته جمع آوری شد.

پس از اینکه صفحه ی کمک های مالی در وبسایت ALS به دلیل حجم عظیمی از جمعیت که به آن مراجعه کرده بودند بسته شد ، فیس بوک تصمیم گرفت که سیستمی اختصاصی برای جمع آوری کمک های مالی طراحی کند. یکی از اولین استفاده ها از این سیستم ، جمع آوری کمک های مالی برای کمک به زلزله زدگان نپال در ماه آوریل سال ۲۰۱۵ بود.در این رویداد ، کاربران توانستند بیش از ۱۷ میلیون دلار به صورت مستقیم به IMC ( که مخفف International Medical Coprs است ) کمک مالی کنند.

بهترین راه برای اینکه بهترین کار را انجام دهیم ، این نیست که خودمان ( فیس بوک ) کمک مالی کنیم. این است که این قدرت را به جامعه ببخشیم تا آن ها این حمایت را کنند.

نامو ایی گلیت ، نایب رئیس بخش حمایت های فیس بوک.

فیس بوک ۳ درصد از تراکنش های انجام شده از هر حساب را به عنوان مالیات برداشت میکند . این ۳ درصد ، نه تنها برای سود نیست ، بلکه برای صافی در آمدن مخارج است. برای مقایسه ، میتواند از GoFundMe که ۵ درصد هر تراکنش را برای سود خود برداشت میکند یاد کرد.

منبع : C|net

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید