مرورگر جدید فایرفاکس برای اپل تبلیغات را نمایش نمی دهد - تکفارس 
مرورگر جدید فایرفاکس برای اپل تبلیغات را نمایش نمی دهد - تکفارس 
مرورگر جدید فایرفاکس برای اپل تبلیغات را نمایش نمی دهد - تکفارس 

مرورگر جدید فایرفاکس برای اپل تبلیغات را نمایش نمی دهد

علی فلاح
۱ آذر ۱۳۹۵ - 16:56
مرورگر جدید فایرفاکس برای اپل تبلیغات را نمایش نمی دهد - تکفارس 

مرورگر جدید فایرفاکس که به اسم فوکوس (Focus) شناخته می شود ، این امکان را دارد که دیگر تبلیغات مزاحم را نمایش ندهد.

موزیلا ، به تازگی رقابت جدیدی با تبلیغ دهنگان آغار کرده است. به این صورت که با مرورگر جدید خود برای اپل(آیفون و آی پد) که به نام فوکوس مشهور شده است ، جلوی نمایش تبلیغات را که ممکن است فعالیت های شما در اینترنت را مورد برسی و همچنین در مواقعی هک کنند ، می گیرد.با مسسدود کردن این تبلیغ ها ، موزیلا یکی از مهم ترین ویژگی ها را به مرور گر خود اضافه کره است.

وقتی که شما وبسایتی را باز می کنید ، تبلیغ کنندگان ، فایل ها و متن هایی را بر روی کامپیوتر شخصی شما و حتی تلفن های هوشمند شما ذخیره می کنند تا از این روش ، به شما تبلیغاتی را نمایش دهند که شما تمایل بیشتری به کلیک کردن بر روی آنها دارید. به عنوان مثال ، اگر شما در انگلستان هستید و وارد وبسایتی می شوید ، شما تبلیغات فروشگاه های انگلستان را مشاهده خواهید کرد ( البته در اولویت اول ). یا مثلا : وقتی شما در وبسایت آمازون که بزرگترین وبسایت خرده فروشی در سراسر جهان است ، کالایی را مشاهده می کنید ، وقتی به وبسایت های دیگر سر می زنید ، تبلیغ دهنگان به شما همین کالا را نمایش می دهند تا توجه شما را جلب کنند و در نهایت شما را به کلیک کردن بر روی آن تبلیغ وادار کنند.

شیوه ی مسدود کردن این مرورگر موزیلا به این صورت است. این مرور گر علاوه بر این ، به بهینه سازی کد ها و عناصر قدیمی به کار رفته در منو ها و تب ها پرداخته است.لازم به ذکر است که مسدود سازی تبلیغات در این مرورگر مانند مرور گر های دلیر ( اپرا ) و یا مثل مرور گر کروم که اصلا تبلیغات را مسدود نمیکند نمی باشد.

موزیلا همچنین به تنش بین تبلیغ دهندگان و کاربران تاکیید میکند.وبسایت های رایگان مانند فیس بوک و گوگل ، درآمد خود را از تبلیغات کسب می کنند. این در حالیست که تبلیغات ممکن است باعث زیر پا گذاشتن حقوق کاربران و همچنین باعث کندی سرعت بارگذاری وبسایت و همچنین مصرف منابع بیشتر سخت افزاری مانند رم و سی پی یو می شود. تا کنون کسی را مشاهده نکرده ایم که از تبلیغات راضی باشد. زیرا وبسایت هایی که تبلیغات بیشتری را نمایش می دهند ، باعث از دست رفتن حجم اطلاعات بیشتری برای کاربران خود می شوند که این امر به معنی هزینه بیشتر و دردسر بیشتر برای کاربران است.

شرکت موزیلا در مورد مرورگر جدید خود گفت : یکی از مهم ترین دلایلی که باعث کندی بارگذاری وبسایت ها در گوشی ها و تبلت ها می شود ، وجود ردیاب ها ( یا اصطلاحا Tracker) ها است که با این کار رد کاربران را می گیرند تا از این طریق تبلیغاتی هدفمند تر به کاربران نمایش دهند. اما در موزیلا فوکوس ، با مسدود سازی این ردیاب ها ، به سرعت لود وبسایت ها در تلفن های هوشمند و تبلت ها بهبود بخشیدیم.

موزیلا همچنین از یک تکنولوژی جدید و تازه رو نمایی کرد که در آن به نمایش دهندگان ، از طرف کاربران گفته می شد که قصد مشاهده تبلیغات را ندارند ، اما این تکنولوژی با برخورد و مخالفت شدید تبلبغ دهندگان روبرو شد.

نایب رئیس بخش تولیدات موزیلا (نیک نگاین ) : موزیلا سیستم جلوگیری از نمایش تبلیغات در تب های خصوصی را به کار گرفته است که از تکنولوژی اندرویدی گوگل بهره گرفته است. اما کمپانی اپل ، جلوی برخی از محدودیت ها را در مورد این تکنولوژی در مرورگر فایرفکس برای سیستم عامل iOS گرفته است.

وی افزود : به کار گرفتن یک مرورگر سبک با کارایی بالا بسیار بهتر از مرور گری است که به منابع مصرفی زیادی نیاز داشته باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید