بنا به اعلام برنامه ی Windows Holographic Firs Run که در آخرین بیلد اینسایدر ویندوز منتشر شده است، پلتفرم واقعیت مجازی مایکروسافت به حداقل سیستمی با مشخصات ۴ گیگابایت رم، کارت گرافیک با پشتیبانی از DirectX 12، پشتیبانی از USB 3.0 و پردازنده ی ۴ هسته ای دارد. اگر پردازنده ی شما دارای دو هسته و فناوری چند وظیفه گی باشد(که در داخل ویندوز ۴ هسته نشان داده می شود)، برای اجرا ی این پلتفرم کافی است.

البته مشخصات نهایی که توسط مایکروسافت اعلام خواهند شد، سرعت پردازنده و مشخصات گرافیک را اعلام خواهد کرد، اما با مشخصات اعلام شده ی فعلی نیز می توان فهمید که پلتفرم واقعیت مجازی هولوگرافیک ویندوز بر روی کامپیوتر های میان رده قابل اجرا خواهد بود. البته هنوز معلوم نیست که چه نوع تجربه ای از واقعیت مجازی را قرار است با این سخت افزار تجربه کنیم. این حداقل سخت افزار برای اجرای بازی های واقعیت مجازی اصلا کافی نیستند.

برای مقایسه، هر دو هدست واقعیت مجازی آکولوس ریفت و اچ تی سی وایو، به یک پردازنده ی ۴ هسته ی، ۴ گیگابایت رم، پورت USB 3.0 و کارت گرافیک انویدیا GTX 970 و یا AMD R9 290 احتیاج دارند. البته آکولوس توانسته قابلیتی را به وجودآورد که هدست واقعیت مجازی این شرکت بتواند بر روی سخت افزار های پایین نیز اجرا شود. بر پایه ی آنچه که ما از مایکروسافت شنیده ایم، به نظر می رسد که این شرکت در نظر دارد تا واقعیت مجازی را بیشتر از این دو هدست قابل دسترس تر نماید. این کار با هدست های ارزان قیمت شروع خواهد شد، اما در نهایت نیز مشخصات نهایی کامپیوتر های این شرکت ارزان تر از دیگر رقبا خواهد بود.

نظر شما در این باره چیست؟ نظرات خود را با تکفارس در میان بگذارید.