اچ تی سی ارزش مرکز تحقیقات مجازی جدید خودش را فاش کرد! - تکفارس 
اچ تی سی ارزش مرکز تحقیقات مجازی جدید خودش را فاش کرد! - تکفارس 
اچ تی سی ارزش مرکز تحقیقات مجازی جدید خودش را فاش کرد! - تکفارس 

اچ تی سی ارزش مرکز تحقیقات مجازی جدید خودش را فاش کرد!

دانیال دهقانی
۲ آذر ۱۳۹۵ - 00:51
اچ تی سی ارزش مرکز تحقیقات مجازی جدید خودش را فاش کرد! - تکفارس 

اچ تی سی ارزش مرکز تحقیقات مجازی خودش را فاش کرد! با ادامه خبر همراه تک فارس باشید.

اچ تی سی، با همکاری شهرداری مرکزی شنزن (Shenzhen)، مرکز تحقیقات واقعیت مجازی چین را که یک مرکز پیشگام به شمار می رود معرفی کرده است. هزینه صرف شده برای این مرکز تحقیقات و توسعه ۱.۵ میلیارد دلار بوده است، مبلغی که با توجه به وضعیت حال حاضر این شرکت سرسام آور است، پس با این حساب ما احتمال می دهیم که اکثر این هزینه از سوی شریک چینی اچ تی سی تامین شده باشد.

این مرکز واقعیت مجازی تنها به جذب مشتریان به محصولاتی چون هدست واقعیت مجازی اچ تی سی وایو (HTC Vive) نخواهد پرداخت، بلکه در کنار این مهم به یافتن فرصت ها برای استفاده از فناوری واقعیت مجازی در زمینه هایی چون سلامت و بهداشت، تجارت، حکومت، ارتش و دیگر تقاضاهای صنعتی نیز مشغول خواهد بود. طبق سخنان خانم شر وانگ (Cher Wang) رئیس اپچ تی سی، مبلغ سرمایه گذاری شده روی این مرکز “به رشد صنعت واقعیت مجازی در شنزن سرعت خواهد بخشید و ظرفیت های مراکز تحقیقات و توسعه این شهر را بالا خواهد برد”، و این ها مسائلی است که فعلاً ما نمی توانیم در مورد صحت آن ها صحبت کنیم.

مسئله دیگر باور کردن یا نکردن شایعه ای است که از سوی برخی منابع تایوانی به گوش می رسید مبنی بر این که اچ تی سی قصد دارد تا از بازار ساخت گوشی های هوشمند کنار برود. صنعت رو به رشد واقعیت مجازی یک مسیر کاملاً جدید برای اچ تی سی به شمار می رود، و این کمپانی هم در این بازار با محصولات وایو خود عملکرد بسیار خوبی داشته، در حالی که میزان فروش گوشی های این شرکت واقعاً وضع جالبی ندارد، حتی با وجود آن که آخرین سری از گوشی های گوگل یعنی پیکسل (Pixel) نیز به وسیله اچ تی سی تولید شدند. اگرچه این کمپانی سعی کرده با دادن وعده هایی نظیر انتشار یک آمار از میزان فروش گوشی هایش تا بهار سال آینده و پیدا کردن سرمایه گذارانی جدید این موج شایعات را اندکی سامان دهد.

نظر شما در رابطه با این خبر چیست؟ آیا اچ تی سی به طور کلی صنعت گوشی های هوشمند را رها کرده و به جرگه تولید کنندگان محصولات واقعیت مجازی می پیوندد؟ نظرات خود را پیرامون این موضوع با تک فارس در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید