با حذف کردن اپلیکیشن فیس بوک از گوشی اندرویدی خود، ۲۰ درصد عمر باتری آن را افرایش دهید! - تکفارس 
با حذف کردن اپلیکیشن فیس بوک از گوشی اندرویدی خود، ۲۰ درصد عمر باتری آن را افرایش دهید! - تکفارس 

با حذف کردن اپلیکیشن فیس بوک از گوشی اندرویدی خود، ۲۰ درصد عمر باتری آن را افرایش دهید!

دانیال دهقانی
۲ آذر ۱۳۹۵ - 01:20
با حذف کردن اپلیکیشن فیس بوک از گوشی اندرویدی خود، ۲۰ درصد عمر باتری آن را افرایش دهید! - تکفارس 

با حذف کردن اپلیکیشن فیس بوک از گوشی اندرویدی خود، ۲۰ درصد عمر باتری آن را افرایش دهید! با ادامه خبر همراه تک فارس باشید.

نزدیک به سه سال و نیم پیش بود که خبر رسید اپلیکیشن فیس بوک یکی از عوامل زودتر تمام شدن شارژ گوشی های آی او اسی است. سال پیش، فیس بوک زیر بار این مسئله رفت و اذعان داشت با ارائه یک به روز رسانی این مشکل را محدود خواهد کرد. اما امروز، به نظر می رسد که کاربران گوشی های اندرویدی به خاطر نصب بودن اپلیکیشن فیس بوک بر روی گوشی شان، با مشکلاتی از لحاظ میزان عمر باتری گوشی مواجه هستند.

تک وُرد زون (Tech World Zone) هفته پیش یک آزمایش جالب را به وسیله یک گوشی نکسوس ۶ پی (Nexus 6P) که اپلیکیشن فیس بوک و متال (Metal) بر روی آن نصب بوده انجام داده است. اپلیکیشن دوم در اصل یک اپلیکیشن الحاقی برای فیس بوک است. نتایج این آزمایش برای یک هفته تمام، نشان داد که با پاک کردن اپلیکیشن فیس بوک از روی گوشی در هر روز تقریباً ۲۰ درصد کمتر از شارژ گوشی مصرف می شود. به علاوه حل مشکل مصرف باتری، پاک کردن اپلیکیشن فیس بوک از روی گوشی اندرویدی می تواند عملکرد گوشی را نیز بهبود بخشد.

با وجود آن که خود گوشی اندرویدی هیچ اطلاعاتی را راجع به آن که اپلیکیشن فیس بوک چقدر از باتری گوشی را مصرف می کند به کاربر نمی دهد، ولی همچنان این اپلیکیشن با اجرا شدن در بک گراند گوشی حتی وقتی که خود گوشی به اینترنت متصل نیست از میزان باتری گوشی کم می کند. ظاهرا، این به آن خاطر است که اپلیکیشن فیس بوک سریعاً اجرا می شود و اخطار هایش را به اطلاع کاربر می رساند.

در حالی که فیس بوک یک بیانیه را منتشر کرده، به نظر می رسد که در آن تنها راجع به مشکلات مربوط به عملکرد گوشی ها و تبلت های اندرویدی که این اپلیکیشن بر رویشان نصب شده است صحبت می کند. شما می توانید ببینید که در این بیانیه هیچ حرفی راجع به مشکل باتری گوشی ها نشده است:

“ما گزارش هایی از تعداد کمی از مردم شنیده ایم که به خاطر نصب بودن اپلیکیشن ما بر روی گوشی شان با مشکلات کم شدن سرعت گوشی رو به رو شده اند. ما در این مورد تحقیق می کنیم و در اولین فرصت ممکن شما را در جریان قرار خواهیم داد. ما بر روی از بین بردن این مشکلات تمرکز کرده ایم.” – سخنگوی فیس بوک

اگر شما مجبور هستید که به فیس بوک دسترسی داشته باشید و در عین حال می خواهید باتری گوشی شما عمر طولانی تری داشته باشد، می توانید اپلیکیشن فیس بوک را از روی گوشی خود پاک کنید و از طریق مرورگر خود به وبسایت آن مراجعه کنید و به انجام امورات خود بپردازید.

نظر شما در رابطه با این خبر چیست؟ آیا ترجیح می دهید باتری گوشی شما ۲۰ درصد عمر بیشتری داشته باشد یا اپلیکیشن فیس بوک بر روی گوشی شما نصب بماند؟ نقطه نظرات خود در مورد این موضوع را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.