ایالات متحده به دنبال جلو گیری از تصادفات ، با کمک شرکت های سازنده گوشی های هوشمند - تکفارس 
ایالات متحده به دنبال جلو گیری از تصادفات ، با کمک شرکت های سازنده گوشی های هوشمند - تکفارس 

ایالات متحده به دنبال جلو گیری از تصادفات ، با کمک شرکت های سازنده گوشی های هوشمند

عرفان کرد
۳ آذر ۱۳۹۵ - 23:04
ایالات متحده به دنبال جلو گیری از تصادفات ، با کمک شرکت های سازنده گوشی های هوشمند - تکفارس 

ایالات متحده آمریکا قصد دارد برای جلو گیری از تصادفات ناشی از استفاده از گوشی های هوشمند ، محدودیت هایی را اعمال کند. با تکفارس همراه باشید.

با افزایش میزان تصادفات در دوسال گذشته ، سازمان ملی مدیریت امنیت ترافیک جاده ای ایالات متحده آمریکا (NHTSA) تمام تلاشش را می کند تا راهکاری برای کاهش تصادفات پیدا کند. یکی از راهکار های پیشنهادی محدود کردن میزان استفاده از گوشی های هوشمند در هنگام رانندگی است که با افزودن حالت راننده (driver mode) به گوشی ها میسر می شود.

NHTSA قصد دارد با ارسال دستورالعمل های لازم برای شرکت های داوطلب ، آن ها را از این محدودیت ها آگاه کند. با این دستورالعمل ها بعضی از ویژگی های گوشی محدود شده و امکانات ساده تری را در اختیار کاربران می گذارد. آن ها همچنین پیشنهاد داده اند که گوشی های هوشمند در هنگام رانندگی ، به صورت خودکار به “حالت راننده” قرار بگیرد.

آنتونی فاکس ، دبیر بخش حمل بخش حمل و نقل ایالات متحده گفت :”گوشی هوشمند شما همزمان چند چیز مختلف است و فقط ابزاری برای مکالمه نیست. حواس پرتی هنوز هم یک مشکل است. مردم زیادی به این دلیل در جاده های ما کشته یا زخمی می شوند.” فاکس همچنین گفت که فقط تعداد کمی از شرکت های این عرصه ، خطراتی را که برنامه ها یا گوشی هایشان به وجود می آورند را درک می کنند و با وجود تفاوت محدودیت های هر شرکت ، نمی توان یک حد وسط را تعیین کرد.

به عنوان مثال بازی پوکمون گو (Pokemon GO) نیانتیک هنگامی که سرعت شما در حین رانندگی بیش از ۱۰ مایل بر ساعت باشد به شما هشدار می دهد اما سایر بازی ها به همان اندازه حواس راننده را پرت می کنند در حالی که هیچ هشداری به او نمی دهند. ممکن است راننده بدون اینکه متوجه شود بازی حواسش را پرت می کند ، جان خودش را به خطر بیاندازد.

به نظر نمی رسد استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی ایده جالبی باشد ؛ مگر اینکه به منظور استفاده از GPS و یا برای پخش موزیک باشد. پس با استفاده نکردن از تلفن همراه در هنگام رانندگی ، جانتان را به خطر نیاندارید.

نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.