هواوی در حال کار بر روی پردازنده ۱۰ نانومتری Kirin 970 است - تکفارس 
هواوی در حال کار بر روی پردازنده ۱۰ نانومتری Kirin 970 است - تکفارس 

هواوی در حال کار بر روی پردازنده ۱۰ نانومتری Kirin 970 است

دانیال دهقانی
۴ آذر ۱۳۹۵ - 00:19
هواوی در حال کار بر روی پردازنده ۱۰ نانومتری Kirin 970 است - تکفارس 

هواوی در حال کار بر روی پردازنده ۱۰ نانومتری Kirin 970 است! با ادامه خبر همراه تک فارس باشید.

در حالی که Kirin 960 ماه پیش معرفی شد، شایعات جدید حاکی از آن است که هواوی از همین حالا کار بر روی نسل بعدی پردازنده هایش را آغاز کرده است. این پردازنده که انتظار می رود Kirin 970 نام بگیرد، طبق گزارش ها از لحاظ عملکرد تفاوت های بارزی با Kirin 960 خواهد داشت، چیپستی که همچون Kirin 950 روی FinFET شانزده نانو متری توسعه پیدا کرده بود.

گفته شده که Kirin 970 که یک پردازنده ۸ هسته ای خواهد داشت و به صورت ۱۰ نانومتری توسعه خواهد یافت، از فناوری جهانی LTE هم پشتیبانی خواهد کرد. کوچ کردن هواوی به ساختار ۱۰ نانومتری برای پردازنده جدیدش شاید به خاطر معرفی دو چیپست جدید کوال کام و سامسونگ یعنی به ترتیب اسنپ دارگون ۸۳۵ و اکسی نوس ۸۸۹۵ (Exynos 8895) باشد، که با فناوری جدید سامسونگ به صورت ۱۰ نانومتری تولید می شوند و این باعث می شود تا ۳۰ درصد فضای بیشتری برای جای دادن ترانزیستور ها نسبت به ساختار ۱۳ نانومتری ایجاد شود.

هنوز هیچ خبری مبنی بر زمان معرفی Kirin 970 به گوش نرسیده است، اما به نظر می رسد که این چیپست جدید گوشی های پرچمدار هواوی در سال ۲۰۱۷ را تغذیه کند و در زمانی مناسب برای نبرد با پردازنده های ۱۰ نانومتری کوال کام، سامسونگ و مدیاتک (MediaTek) وارد بازار شود.

نظر شما در رابطه با این خبر چیست؟ دیدگاه های خود را با تک فارس به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید