متهم اصلی پرونده انفجار Note 7 به دنبال اثبات بی گناهی - تکفارس 
متهم اصلی پرونده انفجار Note 7 به دنبال اثبات بی گناهی - تکفارس 

متهم اصلی پرونده انفجار Note 7 به دنبال اثبات بی گناهی

عرفان کرد
۵ آذر ۱۳۹۵ - 12:18
متهم اصلی پرونده انفجار Note 7 به دنبال اثبات بی گناهی - تکفارس 

شرکت سامسونگ اس دی آی بزرگترین متهم پرونده انفجار گوشی های Galaxy Note 7 شناخته می شود ؛ اما آیا واقعا مقصر اصلی آن ها هستند؟ با تکفارس همراه شوید.

همانطور که در تکفارس خواندید ، طبق آخرین نظرسنجی ها سامسونگ توانسته اعتبار خود را بعد از اتفاقات مربوط به Galaxy Note 7 با عذر خواهی از مشتریان ، جایگزین کردن گوشی ها و دادن هدایا به آن ها ، حفظ کند ؛ اما این دلیل نمی شود که آن ها شرکتی که عامل اصلی این ماجرا بود را ببخشند.

اوضاع برای سامسونگ اس دی آی (Samsung SDI) ، شرکت تولید کننده باتری های Galaxy Note 7 ، که مقصر اصلی انفجار ها شناخته می شود سخت شده. با وجود این که باتری های تولید شده توسط شرکت های دیگر نیز به چنین  مشکلی بر خوردند ، به نظر می رسد که این شرکت بیشترین آسیب را دیده باشد.

بنا به گفته رویترز ، سامسونگ اس دی آی توانسته شرکت های تحت همکاری اش (از جمله اپل) را راضی کند که مشکل از باتری هایش نیست ؛ اما مشکل بزرگ پیدا کردن مشتری است. پس انفجار های Galaxy Note 7 ارزش سهام این شرکت ۲۰% کاهش یافت و دیگر به حالت اول باز نگشت.

یکی از کارکنان شرکت اس دی آی ، که ترجیح داده ناشناس بماند ، گفته :”بعد از اولین جمع آوری گوشی ها توسط سامسونگ ، بسیاری از مشتریان ، از جمله اپل ، درباره سالم بودن باتری های استفاده شده در محصولاتشان از ما سوال کردند. راستش را بخواهید ما خودمان نیز از خودمان سوال می کنیم که آیا راه درستی را برای باتری های Galaxy Note 7 انتخاب کرده ایم یا نه. شاید راه های دیگری نیز وجود داشت.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که اس دی آی با ساختن باتری برای Galaxy Note 7 خود را به دردسر بزرگی انداخته. اس. آر. کوون ،کارشناس شرکت امنیتی دونگبو گفته :”دردسر بزرگ اس دی آی مشتریان جدید است نه مشتریان قبلی.” او همچنین افزود که احتمالا اس دی آی بتواند مشتریانش را حفظ کند ؛ اما پیدا کردن مشتریان جدید بسیار سخت خواهد بود.

سامسونگ اس دی آی ۲۵% از بازار باتری های گوشی های هوشمند را در دست دارد و قصد دارد تا فعالیت خود را گسترش دهد. با مشکلاتی که برای Note 7 به وجود آمد پروسه گسترش فعالیت آن ها کند می شود. یکی از مشتریان این شرکت گفت :”باتری هایی که ما استفاده می کنیم با باتری های Note 7 متفاوت است پس تاثیری روی فعالیت ما نخواهد گذاشت ؛ ولی ما از این مساله (مشکلات باتری Note 7) خوشحال نیستیم.”

می شود حدس زد که سایر مشتریان سامسونگ اس دی آی نیز همین حس را داشته باشند ، پس اس دی آی باید سختی های زیادی را تحمل کند تا اعتماد مشتریانش را بدست بیاورد.

شرکت سامسونگ هنوز نتایج تحقیقاتش روی Galaxy Note 7 را عمومی نکرده و تا به اینجای کار تمام تقصیرات بر گردن اس آی دی است. شرکتی که شاید مقصر اصلی نباشد.

نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید